DERS ADI

: EKOLOJİK MİMARLIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3538 EKOLOJİK MİMARLIK SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. İLKNUR TÜRKSEVEN DOĞRUSOY

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Öğrencilerin ekolojik mimari tasarım yaklaşımları ve yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ekolojik tasarım yaklaşımlarının genel ilkelerini kentsel ve mimari ölçekte değerlendirebilme
2   Ekolojik tasarım yaklaşımlarının pasif ve aktif enerji etkin tasarım yöntemleriyle olan ilişkisini kurabilme
3   Ekolojik mimarlık ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları araştırarak sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel açıklamalar, ders içeriklerinin ve dersin işleyişinin açıklanması, ekolojik mimarlığa giriş.
2 Sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimarlık, ekolojik mimarlık kavram ve tanımları. Ekolojik tasarımın genel ilkeleri ve yaşam döngüsü tasarımı.
3 Sürdürülebilir planlama, karma işlevli alan kullanımı, sürdürülebilir ulaşım, eko-kentler, alternatif sürdürülebilir yaşam modelleri; Permakültür, Slow Food ve Slow City yaklaşımları
4 Ekolojik mimari tasarımda kullanılabilecek aktif ve pasif yöntemler; doğal aydınlatma, doğal havalandırma ve pasif ısıtma ilkeleri. Alternatif enerji kaynaklarından enerji üreten sistemler, mimari tasarıma entegrasyonları, yapı kimliğine ve plastiğine olan etkileri
5 Yeşil binalar ve yeşil çatı uygulamaları, genel tasarım ilkeleri ve değerlendirme sistemleri
6 Mimari tasarımda yeniden kullanım, esnek kullanım, geri dönüşüm ilkeleri ve uygulamaları
7 Ekolojik tasarım yaklaşımlarının yerel ve çağdaş mimarlık örnekleri üzerinden okunması
8 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Serin, E. (2011). Ekolojik Konut Tasarımı Kriterlerinin Araştırılması ve İzmir İli İçin Bir tasarım Modeli Önerisi, DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü yayımlanmamış yüksek lisans tezi
Sev, Ayşin (2009). Sürdürülebilir Mimarlık, YEM Yayınları, İstanbul
Dalgakıran, A & Türkseven Doğrusoy, İ. ( 2009). Sürdürülebilir Kentler, Yavaş Şehir Hareketi ve Yerel Yansımaları, Yapı, 337, sf. 44-48.
Türkseven Doğrusoy, İ & Dalgakıran, A. (2011) An alternative Approach in Sustainable Planning: Slow Urbanism, vol. 5 , issue 1, pp. 127-142.
Gürsel, Y. ( ). Mimarlık ve Çevre, Anahtar Kitaplar Yayınevi
Güvenç, B. (2008). Sürdürülebilirlik Bağlamında Ekolojik Tasarım Prensiplerinin Mimaride Uygulanabilirliğinin İrdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul
Koçhan, A. (2002). Sürdürülebilir Gelecek İçin Ekolojik Tasarım. Yapı Dergisi (249), 45-46













Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler / Uygulama: Derslerde konuyla ilgili kuramsal bilgi aktarımları ve sunumlar yapılacaktır.
Ödevler: Öğrenciler araştırma konuları belirleyerek farklı araçlarla sunum yapacaklardır (metin, araştırma dosyası, sunu, poster, video vb.)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 + YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav (Ev ödevi, sunum): %50 (ÖK1, ÖK2)
Final sınavı (Araştırma dosyası ve sunumu): (ÖK1, ÖK2, ÖK3)

Değerlendirme Kriteri

Ara değerlendirme (Ödev, sunum): %50 (LO1, LO2)
Final ödevi (Araştırma dosyası ve sunumu): % 50 (LO1, LO2, LO3)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam performans değerlendirmesi kapsamındadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilknur.turkseven@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 2 14
Öğrenci Sunumları 6 2 12
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Sunum Hazırlama 1 6 6
Rapor hazırlama 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.253
ÖK.3444