DERS ADI

: MİMARİ TASARIM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2502 MİMARİ TASARIM II ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TUTKU DİDEM ALTUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı özel yaşam alanı, özel-kamusal ilişki(ler) zinciri, bu ilişkiler zincirinin mekansal karşılıkları ve mimari tektonik kavramlarını algılamak-yorumlamak; bu kapsamda ağırlıklı olarak özel yaşam alanı teması çerçevesinde eğim/kot ilişkilerini gözeterek kurgulanan bir ya da birden çok tasarım projesi çözümlemektir.



Dersin Öğrenme Kazanımları

1   'Kullanıcı'nın temel özel mekan deneyimlerini tanımlayabilme, 'özel mekan' ile 'kamusal mekandaki farklı davranış biçimlerini kavrayarak ayırt edebilme.
2   Özel yaşam mekanı gereksinimlerinin mekansal karşılıklarını sorgulayarak teşhis edebilme.
3   Verilen bir özel yaşam alanına ilişkin tasarım sorunu üzerine çevre ve program analizleri yapabilme, veri oluşturabilme ve oluşturduğu verileri analiz ederek tasarım önceliklerini belirleyebilme.
4   Belirlediği tasarım önceliklerini belirgin bir mimari ana fikir üzerine odaklayabilme ve mimari çözümler üretebilme.
5   Ürettiği mimari çözüm öneri(ler)ini mekan organizasyonu ve mimari mekan bileşenlerinde bütünleyerek; fikir-dil bütünlüğünü çeşitli temsil araçları kullanarak mimari sunumlarında ifade edebilme ve savunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 1505 - GRAFİK İLETİŞİM I
MİM 2505 - MİMARİ TASARIM I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 KONULARIN TANITIMI VE DERSİN AMAÇLARININ BELİRLENMESİ. STUDYO PROGRAMININ DUYURULMASI
2 TASARIM EGZERSİZİ-SINIF ÇALIŞMALARI
3 TASARIM EGZERSİZİ-SINIF ÇALIŞMALARI
4 SEMİNER SUNUŞLARI
5 ANA TASARIM EGZERSİZİ KONU DAĞITIMI - ARAZİ ÇALIŞMASI ÇEVRE- PROGRAM ANALİZLERİ
6 BİREYSEL KRİTİKLER
7 BİREYSEL KRİTİKLER
8 BİREYSEL KRİTİKLER
9 ARA JÜRİ DEĞERLENDİRMELER
10 BİREYSEL KRİTİKLER
11 BİREYSEL KRİTİKLER
12 BİREYSEL KRİTİKLER
13 BİREYSEL KRİTİKLER
14 ÇİZİM-PROJE SUNUŞ HAZIRLIKLARI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öğretim üyeleri tarafından verilecek olan eğitim materyalleri ve çalışma kağıtlarıdır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler onlara yönlendirilen mekansal problem/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi uygulamalar (kritikler) ile; arada ve finalde yapılan jüriler sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Stüdyo kapsamında süreç ve sonuç üzerinden bütüncül bir değerlendirme yapılarak başarı notu %100 Proje olarak tanımlanır.

Değerlendirme Kriteri

Final jürisi: ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Her derse gerekli malzeme, ve donanım ile katılmak gerekmektedir
- Derslere devamlılık ve öğrencinin süreçteki katılımını/gelişimini izleyebilmek esastır.
- Stüdyo işleyişi süreç ve sonuç üretimlerini gözetmektedir.
- Süreç kısa tasarım egzersizleri, araştırma ve sunum faaliyetletrini de içerebilmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.akyol@deu.edu.tr /232 301 84 82

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Stüdyo saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 12 4 48
Ders Anlatımı 12 4 48
Final sınavına hazırlık (ÇİZİM HAFTASI) 1 32 32
Ara Jüriye Hazırlık 1 8 8
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar ( proje kritiklerine, sunumlara hazırlanma vb.) 12 6 72
Ara Jüri 1 8 8
Proje Final Jürisi 1 12 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.135
ÖK.24
ÖK.3453
ÖK.455
ÖK.5452