DERS ADI

: MİMARLIĞA GİRİŞ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1512 MİMARLIĞA GİRİŞ II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BURCU GÜLAY TAŞÇI

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Çevre kavramı, çevre verileri, doğal, sosyal ve yapılı çevre bileşenleri ve etkileşimlerini anlamayı ve insan, insan boyutları, gereksinmeleri ve çevre ile ilişkilerini ortaya koymak ve mimarlık ve mekân nedir, sorularına farklı tanımlar üzerinden tartışıp, öğrencilerin mimarlık disiplinini tanımalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre, yapılı çevre kavramı ve yapılı çevrenin özelliklerini tanımlayabilme,
2   İnsan davranışı ve insan gereksinmelerinin mekana olan etkisini açıklayabilme,
3   Mekân algısı konusundaki çalışmaları betimleyebilme,
4   Mimarlık, Mekân kavramını ve mimari mekânın özelliklerini açıklayabilme,
5   Mimari tasarım sürecini açıklayabilme ve tasarım yaklaşımlarını analiz edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Dersin Tanıtımı
2 İnsan-çevre İlişkileri, Sistem Kavramı, İnsan Sistemi, İnsanın Özellikleri, İnsan Davranışı ve İnsan Gereksinmeleri
3 Çevre Sistemi, Çevrenin Özellikleri, Yapılaşmış/İnşa Edilmiş Çevre/ İnsan- Çevre İlişkilerinin Yapılı Çevrede (Konut, Okul Yapıları,...) Örneklenmesi
4 Algı, Algılama, Kavrama, İmge, Zihinsel Harita, Yönlenme, Özdeşleşme Kavramlarının İrdelenmesi; Kent İmajı, Kevin Lynch
5 Kültür Kavramı; Kültür-Çevre İlişkileri Kültürün Yapılaşmaya Etkisi
6 Mimarlık Nedir Mimarlık Eylemi, Tarih Boyunca Toplum Yapısı ve Mimarlık İlişkileri
7 Mekân Nedir Mekânın Özellikleri, Bileşenleri;
8 İç Mekân, Dış Mekân, Kentsel Mekân vb. gibi Kavramların örnekler üzerinden tartışılması
9 Ara Sınav
10 Mekânsal İlişkiler; Mekânsal Organizasyonlar
11 Mekânsal İlişkiler; Mekânsal Organizasyonlar
12 Tasarım ve Tasarlama Kavramları
13 Mimari Tasarım Yaklaşımları Tipolojik, Pragmatik, Analojik, Kanonik Tasarlama Yaklaşımları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar:
- Ching, F. (1995) Form, Space, Order; John, Wiley and Sons
- Erzen, J. (2006) Çevre Estetiği; ODTÜ Yayıncılık
- Güvenç, B. (1974) İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi
- İzgi, U. (1999) Mimarlıkta Süreç: Kavramlar, İlişkiler, YEM Yayınevi
- Kuban, D. (1998) Mimarlık Kavramları, YEM Yayınevi
- Özer, B. (1998) Kültür-Sanat, Mimarlık, YEM Yayınevi
- Rasmussen, (1994) Yaşanan Mimari, YEM Yayınevi
- Roth, L. M. (2000) Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi
- Soygeniş, S. (2006) Mimarlık Düşünmek, Düşlemek, YEM Yayınevi
Referanslar: Yok
Diğer ders materyalleri:
- Dersle ilgili makaleler okuma listesi olarak öğrencilere verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesinin anlattığı konuları öğrencilerin örnekler üzerinde yapacakları analizlerle pekiştirmeleri amacıyla örnek inceleme yöntemi kullanılması planlanmıştır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 + YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama, Listeleme ve Açıklama Ara Sınav ile,
Betimleme ve Analiz Edebilme Ödev ile,
Tanımlama, Listeleme, Açıklama, Betimleme ve Analiz Edebilme Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Ara Sınav %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Final SInavı %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Haftalık ders dağılımına uygun şekilde öğrencilerden örnek analizi yapmaları ve paylaşmaları beklenecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burcu.gulay@deu.edu.tr 232 301 84 95

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1445
ÖK.245
ÖK.354
ÖK.4545
ÖK.5555