DERS ADI

: MİMARİ TASARIMA GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1502 MİMARİ TASARIMA GİRİŞ ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HASAN BEGEÇ

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Soyut düşünme/ üretme becerilerinin form- fonksiyon- strüktür ilişkileri değerlendirilerek, çevre ve konu bağlamında somut projeler/ tasarımlar eşliğinde geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari tasarım problemine yönelik çevresel, işlevsel, biçimsel ve strüktürel bileşenleri kavrayabilme,
2   İnsan, beden, mekan ilişkilerini kavrayabilme ve antropometrik verileri tasarım sürecinde kullanabilme,
3   Basit işlevli mekanlarda form fonkson ve strüktür ilişkilerini çözebilme
4   Mekanlar arası hiyerarşik ilişkileri kurarak kapalı, yarı açık ve açık hacimleri tasarlayabilme
5   Farklı iletişim araçlarını (sözel, yazılı, dijital) kullanarak projesini sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 1507 - TEMEL TASARIM

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.hafta Tanışma, konuların ve sürecin aktarılması
2 2.hafta Doğal ve yapılı çevre farkındalığı, insan-çevre-beden ilişkisi
3 3.hafta Basit işlevli bir strüktür tasarımı
4 4.hafta Basit işlevli bir strüktür tasarımı
5 5.hafta Basit işlevli bir strüktür tasarımı
6 6.hafta Basit eylemler barındıran kapalı ve yarı açık mekân tasarımı
7 7.hafta Basit eylemler barındıran kapalı ve yarı açık mekân tasarımı
8 8.hafta Basit eylemler barındıran kapalı ve yarı açık mekân tasarımı
9 9.hafta Bir ya da bir kaç birimden oluşan bir mekânsal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekân kurgusunun çözülmesi
10 10.hafta Bir ya da bir kaç birimden oluşan bir mekânsal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekân kurgusunun çözülmesi
11 11.hafta Resmi Tatil
12 12.hafta Bir ya da bir kaç birimden oluşan bir mekânsal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekân kurgusunun çözülmesi
13 13.hafta Bir ya da bir kaç birimden oluşan bir mekânsal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekân kurgusunun çözülmesi
14 14.hafta Dönem Değerlendirmesi
15 15.hafta Jüri Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar:
Altun D. Uzun, İ. (edt.) (2012) Noktadan Mekana: Dokuz Eylül Üniversitesi Mimari Tasarım Birinci Sınıf İşler-Çalışmalar
İstanbul: Yalın Yayıncılık
Arıtan Ö., Taşçı, B. G., Güller, E., Özdemir, N.(2018) Noktadan Mekana 2: Dokuz Eylül Üniversitesi Mimari Tasarım Birinci Sınıf İşler-Çalışmalar, İstanbul: Yalın Yayıncılık
Ching, Francis D.(2004),.Mimarlık: Biçim- Mekan ve Düzen. YEM Yayınları , İstanbul, 2002.
Şahinler, O., Kızıl, F., (2006), Mimarlıkta Teknik Resim, YEM, İstanbul
Ching, Francis D.(2004),.Design Drawing, John Wiley&Sons, New York
Khan Academy, Udemy vb. online eğitim platformları
Referanslar: Yok
Diğer ders materyalleri: Gerektikçe duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler / Uygulama: Konuyla ilgili öğrenciler ve öğretim üyeleri tarafından temaya giriş niteliğinde sunum ve tartışmalar gerçekleştirilecektir. Öğrenciler iki ve üç boyutlu (çizim +maket) mimari tasarım egzersizlerini kritikler eşliğinde gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Proje (%100)

Değerlendirme Kriteri


Sınıf İçi Uygulamalar: % 100 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her dersin uygulaması için duyurulan malzeme ve ekipmanların öğrenciler tarafından hazır edilmesi gerekmektedir.
Derse katılım ve yönergelerin izlenmesi, performans değerlendirmesi kapsamında önemlidir.
Dersin işleyişiyle ilgili detaylar ilk ders öğrencilere bildirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.balik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 12 4 48
Örnek olay çalışması 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 10 120
Sunum Hazırlama 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.245
ÖK.3543
ÖK.454
ÖK.55