Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MEDİHA BURCU SILAYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin, farklı ölçeklerde bölgesel ve mekânsal sorunlara ilişkin, bilimsel araştırma süreçlerine uygun olarak hipotez kurma, teorik çerçevenin oluşturulması, analiz yapma, sentezleme ve planlama/tasarıma yönelik çözüm önerileri geliştirme konusundaki BİREYSEL becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
PLN 4121 - ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ V |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Planlama ile ilgili mevzuat |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar, okumalar, alan araştırması, örnek uygulamaların araştırılması, bireysel çalışmalar biçiminde araştırma sonuçlarının rapor ve haritalara aktarılması, bireysel çalışma olarak yürütülen projenin kritikleri ve proje raporlarının oluşturulması ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama (Bilgi), Anlatma (Bilgi) ve Açıklama (Kavrama) Ara Jüri I-II Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. Yorumlama (Uygulama) ve Gösterme (Uygulama), Eleştirme (Analiz), Önerme (Sentez) Final Jüri ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin temelini bireysel projeler, raporlar, sunumlar üzerinden verilen kritikler oluşturacak olup örnek çalışmaların incelenmesi ve planlama ile ilgili mevzuata, bireysel olarak hakimiyet beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
burcu.silaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi tüm gün, |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|