DERS ADI

: PLANLAMADA KATILIMCI SÜREÇLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 3318 PLANLAMADA KATILIMCI SÜREÇLER SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYŞEGÜL ALTINÖRS ÇIRAK

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin planlama süreçlerinde toplumsal katılım ve ortaklaşa problem çözme stratejilerinin önemini kavramalarını ve katılımcı/ortaklaşa modellerin gerçekleştirilmesine ilişkin yöntem ve yaklaşımları öğrenmelerini ve tartışabilmelerini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Planlamada farklı yaklaşımları listeleyebilecek (Bilgi)
2   Planlamada katılımcı/ortaklaşa model ve yöntemleri tanımlayabilecek (Bilgi),
3   Planlama süreçlerinden etkileyen / etkilenen toplumsal kesimleri ayırt edebilecek (Kavrama)
4   Katılımcı süreçlere ilişkin uygulama ve deneyimleri yorumlayabilecek (Uygulama)
5   Plancının farklı rol, görev ve sorumluklarını tartışabilecek (Analiz)
6   Katılımcı yaklaşımları toplumsal yapı ve oluşumlarla ilişkilendirebilecektir ( Analiz)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel konjonktür itibariyle değişen planlama yaklaşımları
2 Demokrasi türleri ve temsili demokrasinin kriziyle ortaya çıkan söylem ve yaklaşımlar
3 Bir ortaklaşa çözüm alanı olarak planlamada kamusal katılım arayışları ve bir süreç olarak planlama
4 Planlama sürecini etkileyen/etkilenen gruplar ve plancının rolü Bu haftada öğrencilere ödev ve sunum konuları verilecektir.
5 Katılımın farklı düzeyleri ve türleri
6 Katılımcı yaklaşımlara temel eleştiriler
7 Ara Sınav
8 Uluslararası ve ulusal yasal yönetsel düzenlemelerde kamusal katılımın yeri ve düzeyi
9 Katılım modelleri örneklerinin analizi I Avrupa ve Amerika
10 Katılım modelleri örneklerinin analizi II Avrupa ve Amerika
11 Katılım modelleri örneklerinin analizi III Türkiye
12 Katılım modelleri örneklerinin analizi IV Türkiye
13 Ödev sunumları ve tartışma
14 Ödev sunumları ve tartışma
15 Final Sınavları Haftası
16 Final Sınavları Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Tekeli, İ. (2009) Akılcı Planlamadan, Bir Demokrasi Projesi Olarak Planlamaya, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2009
Innes, J. (1996), Planning Thorough Consensus Building A New View of The Compherensive Planning İdeal, Journal of The American Planning Association,p:460-472, Volume:62 Issue:4
Li Y., Zhu Z., Gerard C.M. (2012), Learning from Conflict Resolution: An Opportunity to Systems Thinking (pages 209-220) Volume 29, Issue 2. Special Issue : Collaborative Problem Solving Amid Conflicts
Yardımcı kaynaklar:
Chakraborty, A., (2012), Recognizing Uncertainty and Linked Decisions in Public Participation: A New Framework for Collaborative Urban Planning, Systems Research and Behavioral Science, (pages 131-148), Volume 29, Issue 2. Special Issue : Collaborative Problem Solving Amid Conflicts
Diğer ders materyalleri: Ders ile ilgili diğer okumalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar biçiminde işlenecektir. Öğrenciler verilen makaleleri okuyarak, konferans sunumları dinleyerek, kendilerine verilen ödev ve ödev sunumlarını hazırlayarak öğrenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Listeleme (Bilgi), Tanımlama (Bilgi), Ayırt etme (Kavrama), Tartışma (Analiz) Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir, Yorumlama (Uygulama) ve Tartışma (Analiz) Ödev ve Sunum ile,
Yorumlama (Uygulama), Tartışma (Analiz), İlişkilendirme (Analiz) Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysegul.altinors@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10.30-12.00 ve 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 1 8
Ödev Hazırlama 1 16 16
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51
ÖK.61