Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. HİLMİ EVREN ERDİN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Mühendislik uygulamaları olan kentsel teknik altyapı sistemleri ve hizmetlerine ilişkin temel ilkelerin, teknik altyapı türlerinin ve karakteristik özelliklerinin ve standartlarının, teknik altyapı planlama, politika ve yönetiminin, kentlerde altyapıya bağlı yaşanan sorunların ve risklerin kent planlama ile olan ilişkisi çerçevesinde ele alınması amaçlanmaktadır. Bu konuda şehir plancılarının, imar planlarını hazırlama sürecinde gereksinme duyabilecekleri bilgiler de aktarılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Caminos, H. ve Goethert, R. (1978). Urbanization primer. Cambridge: The Massachusetts Institute of Technology. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar biçiminde işlenerek ve okumalar verilerek öğretilecek, öğrenciler aktarılan konferans sunumları ve okumalar ile dersi öğrenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve açıklayabilme Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, konferans sunumlar ve okumalar üzerinden tartışmalar biçiminde sürdürülecek. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
evren.erdin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba: 13.00-14.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|