DERS ADI

: PLANLAMA HUKUKU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 3356 PLANLAMA HUKUKU ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL ECEMİŞ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders kent planlarının hazırlanması ve uygulanması sırasında göz önünde bulundurulması gerekli temel hukuki prensipleri ve ülkemiz planlama mevzuatının genel çerçevesini aktarmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hak, adalet, kamu yararı gibi planlamanın temelinde yer alan kavramları tartışabilecek,
2   Plancının yasal, mesleki, etik sorumluluklarını tanımlayabilecek,
3   Planlama ile ilgili mevzuatı tanıyabilecek,
4   Hukuk ile planlamayı ilişkilendirebilecek,
5   Mevcut planlama mevzuatını değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hukuk kavramı, fonksiyonları, hak ve yasa
2 Kamu yararı kavramı
3 Devlet teşkilatımız ve temel fonksiyonları
4 İdare (merkezi-yerel), idarenin esasları
5 Ödev Teslimi_Belediye, Büyükşehir Belediye ve İl Özel İdare yasaları
6 İmar Kanunu_Ödev sunumları
7 İmar Kanunu ile ilgili yönetmelikler_Ödev sunumları
8 İmar Kanunu ile ilgili yönetmelikler II_Ödev sunumları
9 Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması ile ilgili mevzuat_Ödev sunumları
10 Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması ile ilgili mevzuat_Ödev sunumları
11 Kıyı ve Turizm mevzuatı_Kentsel Dönüşüm mevzuatı-Ödev sunumları
12 Ara Sınav
13 Planlama kademeleri, yasal idari yapı
14 Değerlendirme
15 Final Sınavları Haftası
16 Final Sınavları Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kalabalık, H. (2005) İmar Hukuku, Ankara.
Özkaya, E. (2000) Açıklamalı ve İçtihatlı İmar Kanunu Şerhi ve Mevzuatı, Ankara.
Kültür Bakanlığı, (2002) Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve Yönetmelikleri, Ankara.
Tekinbaş, B.B. (2008)Yargı Kararlarında Planlama, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Ödev
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.50 + OD * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tartışma, Tanımlama Ara Sınav Değerlendirmesi ve Yoklama Sınavları ile ölçülmektedir.
Tanıma Ödev ve Yoklama Sınavları ile ölçülmektedir
İlişkilendirme ve Değerlendirme Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev Sunumu Gerçekleştirme 2 2 4
Ders Anlatımı 11 2 22
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 2 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51