Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. KEMAL MERT ÇUBUKÇU |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında planlamada kullanılan matematiksel modeller tanıtılacaktır. İşlenecek her model için önce teorik çerçeve anlatılacak, ardından da en az bir planlama problemi, örnek olarak, anlatılan model kullanılarak sayısal olarak çözülecektir. Dersler tamamlandığında öğrenciler hangi modelin ne zaman kullanılabileceği ve modelin kullanılması için hangi tip verilere ihtiyaç duyulacağı hakkında gerekli bilgiye sahip olacaklardır. Gerçek veri toplama ders kapsamı dışında tutulmuştur ve örnekler hazır veri üzerinden çözülecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Çubukçu, K.M. (2015) Planlamada Klasik Sayısal Yöntemler, 4. Baskı. Nobel Yayınları |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, kavramsal aktarımlar, kaynak okumaları, teorik sunumlar ve sayısal örnek çözümleri ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav ve Final Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Yerleşkesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|