Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. IŞIL BİRLİK |
Dersi Alan Birimler |
Endüstri Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Malzemelerde yapı-işlem-özellik-performans ilişkisini açıklamak, malzemelerin fiziksel, kimyasal, yapısal ve mekanik özellikleri hakkında bilgi kazandırmak, metal üretim yöntemleri ve ısıl işlemleri hakkında bilgi vermek, seramik, polimer ve kompozitlerin üretim yöntemleri ve kullanım alanlarını açıklamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Callister, W. D., & Rethwisch, D. G. (2018). Materials science and engineering: an introduction (Vol. 9). New York: Wiley. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı ve sınavlar |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ödev ve raporların doğrudan başka bir kaynaktan referans verilmeden veya diğer öğrencilerden birebir alıntılanması durumunda ilgili çalışma değerlendirme dışında tutulur. |
Değerlendirme Kriteri |
Tüm öğrenme kazanımları yapılacak olan sınavlar ile ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersler ve sınavlar, D.E.Ü. Mühendislik Fakültesi "ÖĞRETİM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI" yönergesine göre yürütülür. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
esra.dokumaci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Öğretim üyelerinin kapılarında yer alan haftalık ders programında belirtilen öğrenci danışma saatleridir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|