Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Makina Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MEHMET MURAT TOPAÇ |
Dersi Alan Birimler |
Makina Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, yol dışı taşıtların sınıflandırması, yapı tipleri, toprak-tekerlek ilişkileri, kapasite hesaplamaları, dinamik davranışları, yapısal tasarımı, güç iletim sistemleri, fren sistemleri, süspansiyon ve yönlendirme sistemleri, işletilmeleri ve bakımları gibi konularda temel tasarım bilgileri verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Wong JY. Terramechanics and off-road vehicle engineering, Butterworth-Heinemann, 2009 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Yol dışı taşıtların tasarım ve bakım esaslarını içeren dersler, öğrencilere sunum yardımıyla aktarılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yeterli sayıda derse katılan öğrenci sınavlarda ve sunumda aldığı (sunum notunun %50 si benim tarafımdan %50 si sınıfta sunumu izleyen öğrencilerin verdiği notların ortalaması alınarak belirlenmektedir.) notların belirtilen % lerle çarpılması ile geçme notu verilir |
Değerlendirme Kriteri |
Ders kapsamında açıklanan teorik tasarım esasları, bir ara sınav, bir proje ve bir final sınavı ile değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerden derslere aktif katılım göstermeleri beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
E-posta: murat.topac@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma, 11:30-12:15 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|