DERS ADI

: MADENCİLİKTE SATIŞ VE PAZARLAMA TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MDN 3321 MADENCİLİKTE SATIŞ VE PAZARLAMA TEKNİKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Maden Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KERİM KÜÇÜK

Dersi Alan Birimler

Maden Mühendisliği
Maden Mühendisliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Özellikle madencilik sektöründe kullanılan her tür ürünün ve makina-ekipmanların müşteri ihtiyaçlarına ve isteklerine göre, etkili ve verimli satış-pazarlama teknikleri, bunun dışında karşılıklı iletişim, kendini ifade edebilme, ürün tanıtma- pazarlama ve ikna kabiliyetinin geliştirilmesine yönelik sınıf içi uygulamalarla satış ve pazarlama kavramlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Satış ve pazarlamanın ilkelerini ve temel kavramları tanımlamak
2   Stratejik pazarlama yönetim ilkelerini kullanmak
3   Satış pazarlamada tüketici ve müşteri davranışlarını analiz etmek
4   İşletmelerde pazarlama çalışmalarını organize etmek
5   Madencilik ürünlerinin pazarlamasında süreçleri yönetmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Satış ve pazarlama anlayışı
2 Satış ve pazarlama ile ilgili kavramlar
3 Stratejik pazarlama yönetim süreci ve pazarlama bileşenlerinin incelenmesi
4 Ticarette satıcı (üretici) ve tüketici davranışları
5 Fiziksel dağıtım, sıcak (yüz yüze) ve soğuk (uzaktan) satışta iletişim kurma
6 Fiyatlandırma politikaları ve dağıtım kanalları
7 Pazarlamada reklamın önemi, reklam stratejileri ve satış tutundurma (promosyon)
8 VİZE SINAVI
9 Ürün politikaları, Hedef Pazar tayini ve büyüme stratejileri
10 Satış ve pazarlamada etkili iletişim ve ikna etme teknikleri
11 Ulusal Uluslararası maden fiyatları, makina ekipman üreticileri ve fiyat stratejileri
12 Ürünlerin iç ve dış piyasalarda satılmasında izlenecek yollar
13 İç ve dış ticarette istenen belgeler, hazırlanması gereken dökümanlar ve yazışmalar
14 İç ve dış ticarette istenen belgeler, hazırlanması gereken dökümanlar ve yazışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Madencilikte Satış ve Pazarlama Teknikleri Ders Notları
Hasan Okay, 2010, İyi Pazarlamacı Olmak
Acar Baltaş, İlhan Ürkmez, İdil Sevil Yıldız, 2007, Satışta İletişim ve Bedenin Dili
A.Taner Özdeş, 2007, Satışın 10 Altın Kuralı
Jeffrey Gitomer, 2009, Satışın Kutsal Kitabı
Y. Odabaşı, 1998, Pazarlama İletişimi , Anadolu Üniversitesi
Kotler, P., 2000, Marketing Management

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik Sunum + Sınıf İçi Uygulamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

VİZE + FİNAL

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: 1 Ara sınav ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Ayrıca final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kerim.kucuk@deu.edu.tr
Tel : 0 232 301 75 38

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10.30-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133
ÖK.2333432
ÖK.34345433
ÖK.4544543443
ÖK.5534543443