Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Maden Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ÇAĞATAY PAMUKÇU |
Dersi Alan Birimler |
Maden Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Madencilik döngüsünün en önemli aşamalarından birisi olan rekültivasyon (madencilik faaliyetleri sonucu bozulmuş olan arazilerin yeniden doğaya kazandırılması) kavramının öğrenciye aktarılması, madencilik-çevre ilişkisi kapsamında rekültivasyonun gerekliliğinin anlatılması, bu konuda yurtiçi ve yurtdışındaki mevcut rekültivasyon örneklerinin sunulması, ideal bir rekültivasyon çalışmasının basamaklarının anlatılması, bu konu ile ilgili mevzuatın sınıf içinde tartışılması ve Türkiye deki yönetmeliklerin yurtdışındaki mevzuat ile karşılaştırılması ve alan kullanım planlaması seçeneklerinin sunulmasını kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sınıf içi sunum + tartışma şeklinde olacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Bu ders kapsamında 2 Ara Sınav yapılacak ve her birinin ağırlığı % 25 olacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
1. Arasınav : ÖÇ1 ,ÖÇ2, ÖÇ6 |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Çağatay PAMUKÇU (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Maden Mühendisliği Bölümü, 35160 Tınaztepe Kampüsü Buca/İzmir) |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma günü Saat 15:00-17:00 arası. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|