DERS ADI

: TIBBİ JEOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 4163 TIBBİ JEOLOJİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)
Jeoloji Mühendisliği

Dersin Amacı

Sağlıklı bir yaşam çevresinin oluşturulması için ortamın jeolojik özelliklerinin insan, hayvan ve bitki sağlığı üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tıbbi Jeoloji konularına genel bakış sağlanır.
2   Doğal jeolojik unsurlar ve insan sağlığına etkilerini öğrenir.
3   Asbest ve zeolit sorunu ve insan sağlığına etkilerini öğrenir.
4   Arsenik ve arsenikle ilişkili çevre sorunlarını öğrenir.
5   Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisini öğrenir.
6   Doğal karbondioksit çıkışları ve sorunlarını öğrenir.
7   Toprak ve kil yeme alışkanlığı ile ilgili sorunları öğrenir.
8   İyot eksikliği ve sorunları, Silikozis riski, Flor ile ilgili sorunlar öğrenilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tıbbi Jeoloji konularına genel bakış
2 Doğal jeolojik unsurlar ve insan sağlığına etkileri
3 Lifsi mineraller, asbest ve zeolit sorunu ve insan sağlığına etkileri
4 Arsenik ve çevre sorunları
5 Flor, çevresel toz sorunları ve selenyum ilgili sorunlar
6 Silikozis riski
7 Doğal radyoaktivite ve doğal radyasyon
8 İyot eksikliği ve sorunları
9 Toprak ve kil yeme alışkanlığı ile ilgili sorunlar
10 Doğal gaz çıkışları ve sorunları
11 Ara Sınav ve Ödev teslimi
12 Ağır metaller ve çevresel sorunları
13 Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisi
14 İnsan vücudunda mikrobiyal yollarla kristalleşen organik mineraller ve yarattığı sağlık sorunları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atabey, E. (Editör), 2005, 1. Tıbbi Jeoloji Sempozyum kitabı. Doğal Jeolojik unsurlar ve sağlığa etkileri. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası yayınları 95, 1-3 Aralık 2005, Ankara.
Atabey, E. (Editör), 2008, Tıbbi Jeoloji sempozyumu kitabı. 6-9 Şubat 2008, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü ve görsel sunum, Türkiye ve dünyadan örneklerin gösterilmesi ve sebeplerinin tartışılıp irdelenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6, ÖÇ7 ve ÖÇ8 Dönem içi vize, Final ve Bütünleme sınavlarıyla değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. İbrahim GÜNDOĞAN
Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi,
Jeoloji Mühendisliği Bölümü
Buca-İzmir
Tel: (232) 3017327 (Cep Tel: 0505 7058990)

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günleri: 8.30-12.00, DEÜ Müh. Fakültesi Jeoloji Müh. Bölümü, Zemin Kat, Z-63 nolu oda

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Proje/Ödev için hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1,5 2
Proje/Ödev Sunumu 2 1,5 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.154
ÖK.254
ÖK.354
ÖK.454
ÖK.554
ÖK.654
ÖK.754
ÖK.854