DERS ADI

: MADEN JEOLOJİSİ VE ARAMA YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 4701 MADEN JEOLOJİSİ VE ARAMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TOLGA OYMAN

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği
Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Farklı yöntemler kullanarak maden yataklarının aranması, bulunması ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Maden yataklarının sınıflamasını bilir.
2   Bir maden yatağının aranmasında uygulanacak en uygun yöntemi ve aşamalarını belirleyebilir. Maden arama yöntemlerini uygulamaya aktarabilir.
3   Madencilik faaliyetlerinde arama ve işletme aşamasında en uygun örnekleme yöntemlerini seçebilir ve örnekleme yapabilir .
4   Maden yatağını üç boyutta yorumlayabilir.
5   Rezerv hesaplama yöntemlerini uygulayabilir. Maden İşletmede kullanılacak yöntemi belirleyebilir.
6   Bir maden yatağı üzerinde maden arama aşamalarını inceleyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cevher ve ekonomik mineral tanımı
2 Maden yataklarının aranmasına etki eden faktörler
3 Ekonomik yatakların mineralojisi ve jeolojisi (cevherleşmelerin yapısal, litolojik ve minerolojik kontrolleri)
4 Ekonomik yatakların mineralojisi ve jeolojisi (cevherleşme-yankayaç ilişkileri, alterasyonlar ve alterasyon desenleri)
5 Maden arama ve tetkik çalışmaları
6 Örnekleme yöntemleri
7 1. ara sınav
8 Yer altı kaynaklarının değerlendirilmesi, ekonomik maden yatağı kavramı
9 Rezerv sınıflandırılması ve hesaplamaları
10 Rezerv sınıflaması, rezerv hesapları ve fizibilite etüdleri
11 Alüvyoner prospeksiyon ve jeokimyasal prospeksiyon
12 Jeofizik prospeksiyon yöntemleri
13 Cevher yatağının sınırlanması
14 2. ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
Gümüş, A. (1995) Maden Jeolojisi. Jeolojik prospeksiyon ve rezerv hesapları., İzmir, 400s.
Ayhan, A. (1989) Maden Jeolojisi. Selçuk Üniversitesi, Konya, 328 s.
Çalapkulu, F . ve İnaner, H. 2012. Maden Jeolojisi Uygulama Klavuzu. DEÜ Müh. Fak. Yayını No: 253,101s, İzmir

Yardımcı Kaynaklar:
Evans, M. A. 1997. An Introduction to Economic Geology and its Environmental Impact.Blackwell Science364p. USA
Evans, M. A. 1995. Introduction to Mineral Exploration
The Gology of Ore Deposits: GUILBERT, J.M. & PARK, C. F. ;1986; Freeman, New York, 985 p
Ore deposit Models; Editors: ROBERTS, R.G. & SHEAHAN;1990, Geological Association of Canada, 194 p.
Hydrothermal Mineral Deposits: PIRAJNO, F. ,1992, Springer-Verlag, 709
Hale, M. and Plant, J.A., 1994. Drainage geochemistry: Handbook of Exploration Geochemistry, Vlume 6. Elsevier, Amsterdam.
Rose, A.W., Hawkes, H.E., Webb,J.S. 1979. Geochemistry in mineral exploration,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sunumu, uygulama, ödev, arazi çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 Q Quiz/Ödev
4 FN Final
5 BNS BNS VZ1 * 0.20 + VZ2 * 0.20 + Q * 0.10 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.20 + VZ2 * 0.20 + Q * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve quize tek bir not verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 ve ÖÇ6 ara sınav, final sınavı, uygulama ve ödev ile değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.inaner@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 9.00-11.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15
ÖK.25554535
ÖK.35554535
ÖK.45554535
ÖK.5555453
ÖK.655