DERS ADI

: DEPREM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEF 4818 DEPREM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Jeofizik Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NİHAL AKYOL

Dersi Alan Birimler

Jeofizik Mühendisliği

Dersin Amacı

Kuvvetli yer hareketi, deprem-zemin-yapı etkileşimi, azalım ilişkileri, deprem yönetmeliğinde tanımlı yerbilimleri ile ilgili çalışmalar hakkında altyapı oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kuvvetli yer hareketi ile ilgili temel parametreleri tanımlayabilme
2   Deprem-zemin-yapı etkileşimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
3   Azalım ilişkileri ile ilgili temel hesaplamalar yapabilme
4   Deprem yönetmeliğinde tanımlı yerbilimcilere ait sorumlulukları kavrayabilme
5   Farklı yönetmeliklerdeki zemin sınıflamalarını karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, içerik ve kaynakların tanıtımı, dalga hareketi olarak deprem
2 Bu ders için genel Sismoloji bilgisi tekrarı
3 Kuvvetli yer hareketi nedir Nasıl kaydedilir Sönümlü zorlanmış titreşim kavramı
4 Kuvvetli yer hareketi parametreleri nelerdir AFAD - TNSMN
5 Depremler sırasında zemin tabakalarının davranışı. Zemin koşullarının yer hareketinin özelliklerine etkisi. Depremlerin yapılar üzerindeki etkileri, deprem-zemin-yapı etkileşimi.
6 Depremlerin yol açtığı, zemin oturmaları, zemin sıvılaşması, toprak kaymaları ve şev stabilite sorunları.
7 Sismolojide sönüm parametreleri
8 Azalım İlişkileri-1
9 Azalım İlişkileri -2
10 Türkiye Deprem Yönetmeliği - Yönetmelikteki yer bilimleri ile ilgili çalışmalar - Farklı yönetmeliklerdeki zemin sınıflaması kavramları
11 Depreme dayanıklı yapı tasarımı
12 Afetlere hazırlıklı olma, afet öncesi/anı/sonrası yapılması gerekenler
13 Afet ve Kriz yönetimi
14 Öğrenci sunuları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Kramer, S.L., Geotechnical Earthquake Engineering, Prentice Hall, New Jersey, 1996.
- Celep, Z. & Kumbasar N., Deprem Mühendisliğine Giriş, Sema Matbaacılık, İstanbul, 1993.
- Ulusay, R., Uygulamalı Jeoteknik Bilgiler, TMMOB Jeoloji Müh. Odası Yayınları, No:38, 5. Baskı, 2010

Yardımcı kaynaklar:
- Lay, T. & Wallace, T.C., Modern Global Seismology, Academic Pres, California, 1995.
- Yüceman, S., Sismik Risk Analizi, ODTÜ, Yayın No: 41, Ankara, 1992
- Okamoto, S., Introduction to Earthquake Engineering, University of Tokyo Press, Tokyo, 1984.

Diğer ders materyalleri:
- Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik (1998 ve 2018 yönetmelikleri)
- Farklı Uluslara ait yapı kodlarındaki zemin sınıflamaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders/sunu ve "ödev,çeviri,rapor,sunu" hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD1 1.Ödev
2 OD2 2.Ödev
3 OD3 3.Ödev
4 OD4 4.Ödev
5 FN Final
6 BNS BNS OD1 * 0.20 + OD2 * 0.10 + OD3 * 0.10 + OD4 * 0.10 + FN * 0.50
7 BUT Bütünleme Notu
8 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu OD1 * 0.20 + OD2 * 0.10 + OD3 * 0.10 + OD4 * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre öğrencinin başarı notu belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Ödevler: %50 (OÇ1, OÇ2, OÇ3, OÇ4, OÇ5)
Yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme: %50 (OÇ1, OÇ2, OÇ4, OÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Nihal AKYOL
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Jeofizik Mühendisliği Bölümü, Tınaztepe Kampüsü, 35160 Buca, İzmir
Tel: 232-3017264
e-mail: nihal.akyol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 09:30-11:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ödev Hazırlama 4 2 8
Sunum Hazırlama 1 14 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1434
ÖK.24434
ÖK.3434
ÖK.4343
ÖK.545