Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Jeofizik Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MAHMUT GÖKTUĞ DRAHOR |
Dersi Alan Birimler |
Jeofizik Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında elektrik prospeksiyon yöntemlerinden doğal gerilim, özdirenç ve indüklem polarizasyon yöntemlerinin tanıtılması amaçlanmıştır. Doğadaki doğal gerilim belirtileri ve yere akım verilmesi durumunda oluşan gerilim değerlerinin ölçülmesi ile gömülü yapıların belirlenmesi hedeflenmiştir. Farklı ortamlardaki elektriksel özelliklerin değişimi incelenmektedir. Elektrik prospeksiyon yöntemleri ile karşılaşılabilecek yeraltı problemleri çözümlenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
JEF 2311 - POTANSİYEL KURAMI VE UYGULAMALARI |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana Kaynak: Zhdanov, M.S. and Keller, G.V., 1994. The geoelectrical methods in geophysical exploration. Elseiver, Amsterdam. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders sınıfta anlatılacaktır. Öğrencilerin derste not tutmaları esastır. Öğrenciler ders notlarından ve değişik kitaplardan dersi takip edeceklerdir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-2-3-4, ara sınav notunun %30 u ve final sınav notunun %50 si alınarak değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse ve laboratuara devam dikkate alınacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
goktug.drahor@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba günleri saat 10:30-12:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|