Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHMET KURUOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Jeofizik Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, zemin mekaniğinin temel prensiplerini öğrencilere tanıtmak, zemin özeliklerinin sınıflandırma, sıkıştırma, sızma, sıkışma, konsolidasyon, kayma dayanımı, yanal zemin basınçları ve şev stabilitesi problemlerinin çözümünde kullanımını kavratmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Craig, R.F. (2004) Craig s Soil Mechanics , Spon Press, Taylor & Francis Group, London, England, Seventh Edition, ISBN: 0-415-32703-2 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders konuları sınıfta anlatılacak, konuların pekiştirilmesi için sınıf içi uygulamaları yapılacaktır. Ayrıca zemin sınıflandırması, sıkıştırma, sızma, sıkışma ve konsolidasyon, kesme kutusu ve üç ekseni basınç deney bulgularının değerlendirilmesi, istinat yapısı ve şev stabilitesi konularında mühendislik çözümlemeleri yapmaları ve raporlandırmaları sağlanacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Başarı notu, bağıl not sistemi uygulanarak belirlenecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-5 Sınavı soruları ve ödev raporları ile değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
En az %70 devamın sağlanması, ödevlerin verilen süreler içinde ve başarılı olarak yapılmış olması, ara sınava girilmesi gerekmektedir |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğr.Gör.Dr. Mehmet Kuruoğlu: mehmet.kuruoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yarıyılın ilk haftası içinde öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|