Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HASAN MURAT TANARSLAN |
Dersi Alan Birimler |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Ders kapsamında Yüksek Betonarme Yapılar ele alınarak planlama ve tasarım aşamaları için detaylı bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. Öncelikle, Yüksek Yapılara Etkiyen Yatay ve Düşey Yükler tanımlanarak, Yüksek Yapılarda Yatay Yük Taşıyan Elemanlar, Yüksek Yapılarda Düşey Yük Taşıyan Elemanlar tanımlanmaktadır. Ders kapsamında Yüksek Yapılarda Mimari Tasarımın Ana ilkeleri verilierek Yapısal Analiz ve Yüksek Yapılarda Hesap Yöntemleri irdelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
İNŞ 3012 - BETONARME II |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Hiroyuki Aoyama, Design of Modern Highrise Reinforced Concrete Structures. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste yapılan sunumlar (dersten önce okumaları için öğrencilere e-mail ile gönderilecektir). Dönem başında verilen tasarım projesinin hazırlanması ve sunumu. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-3, 5: Ara sınav ve finalde sorulan sorular ile değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam değerlendirmede dikkate alınacaktır. Dönem başında öğrencilere dönem ödevi konuları ve yazım kuralları dağıtılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. Kasım Armağan Korkmaz: armagan.korkmaz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönemin ders programı oluşturulduğunda öğretim üyesi tarafından ilan edilecektir. Çarşamba 10:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|