Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. YALÇIN ÖZDEMİR |
Dersi Alan Birimler |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Amacı |
İnşaat Mühendislerinin meslek yaşamları boyunca birçok olayı teknik olarak analiz etmelerinin yanında, verdikleri kararların hemen hepsinin mali boyutu bulunmaktadır. Bu derste, öğrencilerimize, mal ve hizmet üretiminde oluşacak fayda ve masrafların sistemli bir biçimde değerlendirilmesinin, para-zaman ilişkilerinin ve en iyileme (optimizasyon) tekniklerinin temel ilkelerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: ÖZİŞ, Ü.; HARMANCIOĞLU, N.; TÜRKMAN, F. (2000): "Mühendislik sistemlerinin ekonomik analizi". İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, N. 194, 3. basım, 192 s. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste yapılan yapılan konu anlatımları, uygulamaları, ders konuları çerçevesinde verilecek ödevler. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-5: İki Ara sınav ve finalde sorulan sorular ile değerlendirilmektedir. Uzaktan eğitim ile ödev ve süreli quizler yıliçi değerlendirme olarak kullanılacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr. Türkay BARAN : turkay.baran@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönemin ders programı oluşturulduğunda öğretim üyesi tarafından ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|