Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Endüstri Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. FEHMİ BURÇİN ÖZSOYDAN |
Dersi Alan Birimler |
Endüstri Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu ders ile mühendislik biliminde son derece önemli bir yere sahip olan yapay sinir ağları, derin öğrenme, makine öğrenmesi gibi önemli yapay zeka konularının ve bunların üretim sistemlerindeki uygulamalarının DEÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencilerine kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Haykin, S., (2008) Neural Networks and Learning Machines, McMaster University, Hamilton, Ontario, Canada, ISBN-13: 978-0-13-147139-9, ISBN-10: 0-13-147139-2 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders içeriğinde yer alan konular, sınıf içi bilgisayarlı uygulamalar, tahtada örnek problem çözümleri ve sunular aracılığı ile öğrencilere aktarılacak ve öğrencilerden bu uygulamaları yapmaları beklenecektir. Ders, yoğun bir şekilde kodlama içerecektir. Ayrıca proje çalışmaları ile bu ders kapsamında anlatılan tüm tekniklerin bir araya getirilerek kullanılması sağlanacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Vize (%20) + Proje (%30) + Final (%50) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü, Tınaztepe Kampüsü, İzmir, Türkiye |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|