DERS ADI

: HESAPLAMALI ZEKAYA GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IND 4919 HESAPLAMALI ZEKAYA GİRİŞ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Endüstri Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞENER AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Endüstri Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yazılımsal hesaplama tekniklerinden olan metasezgisel algoritmaları tanıtmak ve bu algoritmalar ile optimizasyon problemlerini çözebilme becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metasezgisel algoritmalar hakkında temel bilgi düzeyine sahip olma.
2   Metasezgisel algoritmaların optimizayon problemlerinin çözümüde kullanılabilmeleri için hangi düzenlemeleri gerektirdikleri bilgisine sahip olma.
3   Genetik Algoritma, Karınca Kolonisi Optimizasyonu ve Benzetilmiş Tavlama Algoritmalarını optimizasyon problemlerinin çözümü için uyarlayabilme becerisini kazanma.
4   Genetik Algoritma, Karınca Kolonisi Optimizasyonu ve Benzetilmiş Tavlama Algoritmalarını optimizasyon problemlerinin çözümü MATLAB kullanarak kodlayabilme becerisini kazanma.
5   Optimizasyon problemlerinin çözümü için metasezgisel algoritmaları uyarlayabilme ve kodlayabilme becerisini kazanma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 MATLAB ile programalama
2 MATLAB ile programalama
3 MATLAB ile programalama
4 Metasezgisel Algoritmalar
5 Metasezgisel Algoritmalar
6 Genetik Algoritma
7 Genetik Algoritma
8 Karınca Kolonisi Optimizasyonu
9 Karınca Kolonisi Optimizasyonu
10 Benzetilmiş Tavlama Algoritması
11 Benzetilmiş Tavlama Algoritması
12 Dönem sonu proje sunumları
13 Dönem sonu proje sunumları
14 Dönem sonu proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Glover, F. W., & Kochenberger, G. A. (Eds.). (2006). Handbook of metaheuristics (Vol. 57). Springer Science & Business Media.
Talbi, E. G. (2009). Metaheuristics: from design to implementation. John Wiley & Sons.
Siarry, P. (Ed.). (2016). Metaheuristics. Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
Shah, P., Sekhar, R., Kulkarni, A. J., & Siarry, P. (Eds.). (2021). Metaheuristic algorithms in industry 4.0. CRC Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders içeriği ile ilgili olarak çeşitli kaynaklar (Kitaplar, bilimsel makale ve tebliğler) kullanılarak hazırlanmış ders sunumları ve tahta kullanılarak verilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Proje/Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS ODV * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Şener Akpınar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe ve Cuma öğleden sonra

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Sunum Hazırlama 5 2 10
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55