DERS ADI

: İŞARETLERE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EED 1012 İŞARETLERE GİRİŞ ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Elektrik - Elektronik Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YAVUZ ŞENOL

Dersi Alan Birimler

Elektrik - Elektronik Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere Elektrik ve Elektronik Mühendisliği nde karşılaşılan sürekli ve ayrık zamanlı temel sinyallerin farklı matematiksel gösterimlerini, özelliklerini ve temel modifikasyonlarını tanıtmak ve sinyalleri MATLAB programlama dilini kullanarak bilgisayar üzerinde analiz edebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Elektrik ve Elektronik Mühendisliği nde karşılaşılan temel sinyalleri matematiksel olarak gösterebilme.
2   Sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri ilişkilendirebilme.
3   Sinyallerin farklı gösterimleri ve işlenmesi ile ilgili basit problemleri çözebilme.
4   Sinyalleri MATLAB programlama dilini kullanarak analiz edebilme.
5   Farklı problemlerin çözümünde hangi sinyal gösterimlerinin daha uygun olacağına karar verebilme.
6   Sinyallerle ilgili problemlerin çözümüne yönelik MATLAB programları oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Sürekli zaman sinüs sinyalleri ve özellikleri
3 Temel sürekli zaman sinyalleri
4 Sürekli zaman sinyallerinin basit modifikasyonları
5 Tek ve çift sinyaller; eneri ve güç sinyalleri
6 Shannon örnekleme kuramı ve girişim olayı
7 Ayrık zaman sinüs sinyalleri ve özellikleri
8 Temel ayrık zaman sinyalleri
9 Ayrık zaman sinyallerinin basit modifikasyonları
10 Karmaşık Fourier serisi
11 Fourier serisinin özellikleri
12 Ara sınav
13 Trigonometrik Fourier serisi
14 Problem çözme saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Signals and Systems, A. V. Oppenheim, (second edt.), A. S. Willsky and S. H. Nawab, Prentice Hall, 1996.
Yardımcı kaynaklar: Signal Processing First, J. H. McClellan, R. W. Schafer and M. A. Yoder, Pearson-Prentice Hall, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik dersler ve uygulamaya yönelik olarak MATLAB programının öğrenilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 LAB Laboratuvar
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + LAB * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + LAB * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktıları sınavlarla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yavuz.senol@deu.edu.tr
olcay.akay@deu.edu.tr
reyad.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içinde duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.143
ÖK.223
ÖK.32511
ÖK.441
ÖK.5121
ÖK.61241