DERS ADI

: BİLİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EED 3010 BİLİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Elektrik - Elektronik Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. BARIŞ BOZKURT

Dersi Alan Birimler

Elektrik - Elektronik Mühendisliği

Dersin Amacı

İnsan düşüncesinin evrimini zamansal olarak taramak ve gelecekteki olası senaryoları tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlk düşünürler/filozoflar ve onların yaşamları ve düşünce biçimlerini anlamak.
2   İnsan düşüncesinin evrimini farkedebilme olgunluğunu kazanmak.
3   Bilimsel kavramların ne zaman ve nasıl adlandırıldığını anlamak.
4   İnsan çağının (anthropocene epoch) ne zaman nasıl başladığına ve nereye evrileceğini tartışabilecek, tarihsel düzeyde bilgiye sahip olmak.
5   Sanayi devrimler hakkında çerçeve bilgi ve fikre sahip olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim ve insanlık,
2 Bilim ve antik çağ, aristotales'in tümevarım ve tümden gelim öğretisi
3 Bilimin kopernikten Newtona yeniden doğuşu,
4 Işığın Bilimi, Newton optiği,
5 Bilimin iletimi, Elektriksel Telgraf,
6 Statik ve Elektrodinamik Elektriğin keşfi
7 I. Ara Sınav
8 Kimya: Madde ve değişimi
9 Yeni nesil Fizik ; Işık ve partiküller
10 Tüm zamanların içinde önemli keşifler: Oksijen, aşılar ve insandaki dolaşım sistemi
11 Tüm zamanların içinde önemli keşifler: Antibiyotikler, aşılar ve anestezinin keşfi
12 Tüm zamanların içinde önemli keşifler: Radyoaktivite, görecelik kuramı ve enerjinin korunumu
13 Tüm zamanların içinde önemli keşifler: Fay hatları, atmosferdeki tabakalar ve okyanusların iklimleri kontrol etmesi
14 II. Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 - A Brief History of Science, Thomas Crump, Carrol&Graff Publishers, 2001
ISBN 0-7867-0907-3

2 - Science and Technology in World History
James E. Mc Clellan, H. Dorn, John Hopking University Press, 2006, ISBN: 0-8018-8359-8

3 - 100 Greatest Science Discoveriesof all Time, Kendall Haven, Libraries Unlimited, 2007, ISBN: 978-1-59158-265-6

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ve Ödev , konu anlatımı sırasında örnekler verilerek aktif olarak konular irdelenecektir,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.25 + OD * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + OD * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize sınavları, Dönem sonu sınavı ve Dönem Ödevi

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerde aktif olarak öğrencilerin katılımı sağlanacak, ders esnasında soru sorulabilecek ve Yorum yapma yeteneklerinin gelişmesine katkıda bulunulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Haldun Karaca
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü
Tınaztepe Kampusu, Buca 35160 - İZMİR
E-Posta: haldun.karaca@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri


Pazartesi: 13.00-16.30
Perşembe: 09.00-10.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize sınavına hazırlık 2 2 4
Final sınavına hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ödev hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 2 1 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555
ÖK.25455555
ÖK.35554554
ÖK.45555544
ÖK.54555554