Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. EBRU ÇOKAY |
Dersi Alan Birimler |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Çevre mühendisliği kapsamında sürekli var olan laboratuar çalışmalarında kullanılacak çözelti hazırlama tekniklerinin öğretilmesi ve pratik kazandırılması. Kimyasal analiz yöntemlerinin ve kimyasal analizlerde kullanılan cihazların tanıtılması. Çevre kimyası dersi kapsamında teorik bilgileri verilen konuların (katı maddeler ve türleri, pH, çözünmüş oksijen, asidite, alkalinite, biyolojik ve kimyasal oksijen ihtiyacı) anlatılması ve deneysel olarak ortaya konması. Öğrencilerin bu konuda el becerisi kazanmasının sağlanması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Su ve Atıksu Analizleri,Füsun Sengül,Aysen Türkman, ,TMMOB Çevre Müh. Odası, İzmir, 1998 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Quiz ve laboratuvar uygulaması/raporları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ödev olarak seçilen değerlendirme kriterinde quizler ödev olarak değerlendirilmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
1.Öğrenme çıktısı laboratuvar uygulamalarında ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. Ebru ÇOKAY |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Gün içerisinde öğrencinin ders programına göre tercih ettiği her zaman görüşme yapabilirler. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|