Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. GÖRKEM ŞEN |
Dersi Alan Birimler |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Dersi alan olan öğrencilerin kentsel (evsel, endüstriyel, tıbbi, tehlikeli,vb.) ve özel (madencilik faaliyetleri, tarım ve hayvancılık faaliyetleri, vb.) kaynaklı katı atıkları fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ile tanımlayabilmeleri, bu atıkların özelliklerini belirlemek için yapılması gerekli örneklemeler ile analizleri saptayabilmeleri, teknoloji seçimine yönelik olarak gerekli araştırmaları planlayabilmeleri, elde edilen verilere göre atıkların azaltımı, yeniden kullanımı, geri kazanımı ve/veya fiziksel veya kimyasal/biyokimyasal (termal teknolojiler de dahil olmak üzere) yollarla dönüştürülmeleri veya kontrolü için uygun teknolojileri bilen ve belirleyebilen, gerekli fizibilite çalışmasını ve seçilen yönteme dair gerekli ön tasarımı yapabilen ve imalat aşamasında tasarımı denetleyerek bu sistemi işletebilen mühendisler olarak yetişmeleri bu dersin amacıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Katı Atık Yönetimi ve Teknolojileri, Thomas H. Christiensen, 2017, Nobel Yayınevi |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrencilere katı atıkların kaynakları, temel özellikleri ve özelliklerin değişebilirliğini etkileyen faktörler anlatıldıktan sonra,kendilerinden bir yerleşim yeri/ bölgeye/ ülkeye ait kentsel/evsel atık özelliklerini ve bu özellikleri etkileyen, değişimini belirleyen unsurları saptaması istenir. Ayrıca laboratuvar uygulamaları ile atıkların örneklenmesi ve karakterizasyonuna dair yetenekleri elde etmeleri sağlanır. Farklı atık yönetim teknolojilerinin ele aldıkları atık yönünden uygunluğunun belirlenmesi amacı ile yapılması gereken araştırma çalışmalarını planlamayı öğrenir. Araştırma çalışmasında yer alan iş paketlerini ve bu iş paketlerinin ilişkilerini belirlemeyi ve yönetmeyi kavrar. Atık miktarı hesaplaması, toplama-taşıma organizasyonu, katı atık gerikazanım, değerlendirme ve bertaraf teknolojileri ve ilgili temel mevzuat aktarılır. Öğrencilerden proje yerleşimleriiçin gerekli diğer bilgileri toplaması, veri elde etmesi veya benzer koşullardaki diğer bölge verilerinden yararlanarak uygun verileri üretmesi beklenir. Öğrencilerin bu verileri işlemesi ve söz konusu yer için olası teknolojileri saptaması, bunları bilimsel, sosyal ve ekonomik gerçeklerden yararlanarak kıyaslaması istenir. Anlatılan teknolojilere ait tasarım esasları ve diğer önemli karar verme mekanizmaları aktarılır. Öğrencilerden karar verdikleri teknolojilerin yer seçimi ve ön tasarımını yapması beklenir. Öğrencilere son aşamaya gelene kadar proje kontrolleri uygulanır,bireysel ve grup halinde çalışmaları, projelerini anlatabilmeleri, tartışabilmeleri beklenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirme Kriteri: (Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse, laboratuvara, projeye sürekli katılım beklenmektedir |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Görkem AKINCI,DEÜ Çevre MühendisliğiBölümü, Tınaztepe Kampüs, 35390 Buca, İzmir, gorkem.akinci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra, ilgili dönemin ders yükü göz önüne alınarak belirlenecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|