DERS ADI

: KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSİ 2065 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Mühendislik Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLSEREN KARABAY

Dersi Alan Birimler

Çevre Mühendisliği
Tekstil Mühendisliği
Maden Mühendisliği (İ.Ö)
Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)
Jeofizik Mühendisliği
İnşaat Mühendisliği
Maden Mühendisliği
Makina Mühendisliği (İ.Ö)
İnşaat Mühendisliği (İ.Ö)
Endüstri Mühendisliği
Makina Mühendisliği
Jeoloji Mühendisliği
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği

Dersin Amacı

Mezun olacak öğrencilerin kendilerini önceden keşfetmelerini sağlamak ve doğru kariyer planlaması yaparak verimli bir iş hayatı geçirmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kariyer, kariyer geliştirme kavramlarını anlamak
2   Kişisel SWOT analizi yapmayı öğrenmek
3   Kariyer geliştirmek için üniversite hayatı boyunca yapılması gerekenler
4   Kariyer hayatında stajlar ve stajlarda yapılan hatalar
5   Özgeçmiş hazırlamanın temel kavramlarını tanıtmak
6   İş mülakat tekniklerinin öğrenilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş (dersin tanıtımı ve amacı)
2 Kariyer, kariyer hayatında yapılacaklar
3 Kariyer, kariyer hayatında yapılacaklar
4 Kendini nasıl keşfedersin SWOT analizi
5 Kendini nasıl keşfedersin
6 Özgeçmiş nasıl hazırlanmalıdır
7 Özgeçmiş hazırlama
8 Takım elemanı olmak mı Yönetici olmak mı
9 Lider olmak mı Yönetici olmak mı
10 İş körü olmaktan nasıl kurtulunur
11 Vizyon geliştirmek ne demek Nasıl olur
12 Vize
13 İşletmelerde farkındalık yaratmak nasıl olur İş ilanlarındaki analitik düşünmek demekle kastedilen nedir
14 İşletmede kriz yönetimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bingöl D (2010), İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım-Yayım-Dağıtım A.Ş.
2. Aytaç, S, 1997, Çalışma Yaşamında Kariyer: Yönetimi, Planlaması, Geliştirilmesi Sorunları, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 327 s.
3. Erdogmus, N, 2003, Kariyer Geliştirme: Kuram ve Uygulama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 272s.
4. Koontz H, G Donnell C and Weihrich H, 1986, Essentials of Management, 4th Ed. Mcgraw-Hill Book Company, 564 p

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Güncel hayattan örneklerle uygulama esaslı öğrenme ve öğretme yöntemleri kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize (%50) + Final (%50)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Kendi ihtiyacı nedeniyle bu dersi seçenleri diğer öğrencilere karşı heveslendirici olarak kullanmak.
2- Bu dersi seçmiş olmanın seçenlere kazandıracaklarını vurgulamak
3- Dersin aktif biçimde işlenmesine katılmak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin işlendiği gün ve saatler (ilan edilecektir)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.33333333333
ÖK.4
ÖK.53
ÖK.6