DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 4031 KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İBRAHİM ARAP

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Çeşitli ülkelerdeki kamu yönetimlerinin oluşum ve gelişim aşamaları ile kamu yönetimlerinin yapısal ve işleyişsel yönden tanımlanması ve karşılaştırmalı bir perspektiften incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çeşitli ülkelerin kamu yönetimi sistemlerini tanımlayabilme
2   Karşılaştırma aracılığıyla bütünsel bir bakış açısı kazanarak, dünya örnekleri çerçevesinde ülkemizdeki kamu yönetimi sisteminin daha iyi açıklayabilme
3   Kamu yönetim sistemimizin geliştirmesi (reformu) için neler yapılabileceği konusundaki öngörüde bulunabilme
4   Kamu yönetimi ile ilintili ya da genel sorunlar karşısında alternatif çözüm yolları öngörebilme
5   Sosyal bilimlerde karşılaştırma yöntemini uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Örneklerle karşılaştırma kavramına giriş yapılması.
2 Karşılaştırmalı yöntem, karşılaştırmanın önemi-yararları, karşılaştırılabilecek konular, karşılaştırma ölçütleri, karşılaştırmanın disiplinlerarası niteliği, karşılaştırmayı kullanan bilim dalları, karşılaştırmalı yöntemi kullanma nedenleri, karşılaştırmalı çalışmanın aşamaları
3 Karşılaştırmalı yöntemin sorunları/zaafları/tehlikeleri, karşılaştırmalı kamu yönetiminin önemi ve tarihsel gelişimi, farklı kamu yönetimi modellerini karşılaştırmalı yöntemle irdelemenin yararları, karşılaştırılacak ülkelerin seçilme nedenleri. Dört temel devlet/yönetim geleneğinin açıklanması.
4 Fransa'nın idari yapısının Türkiye ile karşılaştırmalı değerlendirilmesi: Ülke profili
5 Fransa'nın idari yapısının Türkiye ile karşılaştırmalı değerlendirilmesi: Merkez-yerel yönetimler arası ilişkiler, kamu personeli, güncel idari reformlar
6 Birleşik Krallık ile Türkiye'nin idari yapılarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi: Ülke profili
7 Birleşik Krallık ile Türkiye'nin idari yapılarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi, merkezi idare, kamu personeli, güncel idari reformlar.
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Amerika Birleşik Devletler ve Türkiye'nin idari yapılarının karşılaştırılmalı değerlendirilmesi: Ülke Profili
11 Amerika Birleşik Devletler Başkanlık Yürütme Bürosu ve Beyaz Saray Dairesi
12 ABD - Özerk Düzenleyici Kurumlar
13 Arjantin ve Türkiye nin idari yapılarının karşılaştırılması
14 Küresel ölçekteki kamu yönetimi reformlarının analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar
Birgül Ayman Güler vd. (2009), Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, 2. Baskı, Ankara: İmge.
Koray Karasu (Yay.Haz.) (2013) Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri. 3. Baskı, Ankara, İmge.

Yardımcı kaynaklar
Brans, Marleen. Comparative public administration: from general theory to general framework , Handbook of Public Administration (Ed. G. Peters, J. Pierre) içinde, SAGE, London, 2003, s. 424-439.
Emre, Cahit. Kamu Yönetimi Disiplininin Gelişim sürecinde Karşılaştırmalı Kamu Yönetiminin Yeri, Yönetim Bilimi Yazıları içinde, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2003, s. 69-99.
Ergun, Turgay ve Polatoğlu Aykut. Kamu Yönetimine Giriş. TODAİE, Ankara, 1992, s. 85-94.
Eroğul, Cem. Çağdaş Devlet Düzenleri: İngiltere, Amerika, Fransa, Almanya, İmaj Yayınları, Ankara, 2001.
Ferrel Heady, Comparison In The Study Of Public Administration
Comparative Public Administration, Volume 15 of the book series: Research in Public Policy Analysis and Management. (Ed. Eric E. Otenyo, Nancy S. Li

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım.
Ders içinde ve sonunda sorulara dayalı sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

-

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

atilla.gokturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

-

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14545454545
ÖK.25454545454
ÖK.34545454545
ÖK.45454545454
ÖK.54545454545