DERS ADI

: TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 4024 TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. LEVENT YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri ve sonuçlarından yola çıkarak toplumsal cinsiyet eşitliği politikalarını irdelemektir. Sosyal bilimler alanında kadın kimliği ve toplumsal cinsiyet tartışmaları giderek ön plana çıkmaktadır. Bu ders kadın kimliğinin kuruluşu ve dönüşümünü tartışmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal cinsiyet eşitsizliği tarihsel bir olgu mudur
2   Toplumsal cinsiyet eşitsizliğini ele alan kuramlar ve onların yaklaşımları nelerdir
3   Toplumsal cinsiyet eşitsizliği siyasi ve toplumsal dönüşümle giderilebilir mi Sorularına cevaplar aranmaktadır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin işlenişi, önemi ve kaynakları hakkında bir değerlendirme.
2 Toplumsal cinsiyet kavramının tanımı ve analizi.
3 Toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri hakkında çeşitli yaklaşımlar.
4 Feminist yaklaşımların değerlendirilmesi.
5 Türkiye ve dünyada toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri hakkında bir değerlendirme
6 Ailede cinsiyet eşitsizliği
7 Ara Sınavlar
8 Ara Sınavlar
9 Eğitim hayatında toplumsal cinsiyet eşitsizliği
10 Siyasal hayatta toplumsal cinsiyet eşitsizliği
11 Türkiye de toplumsal cinsiyet eşitliğine dönük politikalar
12 Dünyada toplumsal cinsiyet eşitliğine dönük politikalar
13 Eğitimde ve ailede cinsiyet eşitliği politikaları
14 Siyasette cinsiyet eşitliğine dönük politikalar
15 Cinsiyet eşitliği ve önemi üzerine bir değerlendirme
16 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Josephine DONOVAN, Feminist Teori, İletişim Yayınları, İstanbul, 1999
Nükhet Sirman, (2002), Kadınların Milliyeti, Milliyetçilik: : Modern Türkiye de Siyasi Düşünce, cilt 4, İletişim Yayınları.
Serpil SANCAR, Erkeklik: İmkansız İktidar. Ailede, Piyasada ve Sokakta Erkekler, Metis Kitap, 3. Baskı, 2013.
Ayşe BERKTAY HACIMİRZAOĞLU, 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders syllabus unda belirtilen konularla ilgili olarak her hafta hazırlıklı gelinmesi,
İlgili kaynaklardan yararlanarak sunum hazırlanması,
Karşılıklı tartışmalarla katkıda bulunulması,
Makale analizlerinin yapılması,
Örnek olay tartışması,
Dönem projesi hazırlanması, .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: DEÜ İİBf Kamu Yönetimi Bölümü Dokuzçeşmeler Kampüsü Buca-İzmir
E-posta: tulay.ozuerman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 36 36
Final Sınavına Hazırlık 1 36 36
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15454555434444
ÖK.24554434545555
ÖK.35453454534444