DERS ADI

: BİLİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 2021 BİLİM TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bilimsel bilginin üretim sürecini ve süreçteki dönüşümü tarihsel ve bilgi kuramsal açıdan incelemek, aynı zamanda bilimsel gelişimin temel maddî üretimlerini tarihsel ve kurumsal boyutta açıklayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel bilgi ile diğer bilgi kaynakları arasındaki farkları belirtebilme
2   Bilimsel gelişimin tarihsel gelişimini açıklayabilme
3   Toplumsal bilimler ile fen bilimleri arasındaki ilişkiyi yorumlama
4   Üniversitelerin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimini anlatma
5   Türkiye de kurumsal olarak üniversite ve bilimsel geleneği açıklama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetim kavramı Kamu yönetiminin toplumsal ve siyasal boyutu: Devlet
2 Genel olarak yönetim biliminin gelişmesi, konusu ve kapsamı. Yönetim biliminin temel kavramları. Yönetim biliminin evrenselliği, Kamu yönetiminin doğuşu,
3 Kamu yönetimi özel yönetim ayrımı: Kamu kurumları ve özel işletmeler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, Kamu yönetiminin diğer disiplinlerle ilişkileri
4 Kamu yönetiminin örgütsel boyutu: Yönetim teorileri (Klasik kuram)
5 Bürokrasi teorileri ve eleştiriler
6 Yönetim teorileri (Neo-klasik kuram: Klasik kuramla karşılaştırılması)
7 Modern kuram (Sistem Yaklaşımı, Durumsallık Yaklaşımı, Z Kuramı ve Toplam Kalite Yönetimi)
8 ARA SINAV
9 ARA SINAV
10 Yönetimin fonksiyonları (Planlama ve Örgütleme)
11 Yönetimin fonksiyonları (Koordinasyon, Yönlendirme)
12 Yönetimin fonksiyonları (Denetleme), Yönetiminde verimlilik ve etkililik bağlamında Dünya da ve Türkiye de kamu yönetiminin yaşadığı açmazlar/sorunlar.
13 Türk Kamu yönetiminin amaçları ve Siyaset ve Yönetim ilişkisi bağlamında kamu yönetiminde karar alma
14 Dünya da ve Türkiye de demokratik kamu yönetimi ve yönetimin yeniden yapılandırılması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana:
Colin A. Ronan, Bilim Tarihi, Çev. E. İhsanoğlu, F. Günergun, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 2003.
Peter Burke, Bilginin Toplumsal Tarihi, Çev: M. Tunçay, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2001.
Kostas Gavroğlu, Bilimlerin Geçmişinden Tarih Üretmek, İletişim Yayınları, İstanbul 2006.
Namık Kemal Aras, Emre Dölen ve Osman Bahadır (Der.), Türkiye'de Üniversite Anlayışının Gelişimi (1861-1961), TÜBA Yayınları, Ankara, 2007.
Yardımcı:
Ertan Eğribel ve Ufuk Özcan (Der.), Bilim Sosyolojisi - Bilim Tarihi ve Yöntem, Sosyoloji Yıllığı 16, İstanbul, 2007.
Peter Whitfield, Batı Biliminde Dönüm Noktaları, Küre Yayınları, İstanbul, 2008,
Adnan Adıvar, Osmanlı Türklerinde İlim, Remzi Kitabevi, İstanbul 1991.
Daniel Kehlmann, Dünyanın Ölçümü, Çev. A. Sabuncuoğlu, Can Yayınları, İstanbul, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım.
Ders içinde ve sonunda sorulara dayalı sınıf içi tartışma
Ders konuları ile ilgili ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

faruk.mutlusu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 16:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 3 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 2 24
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Bireysel ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111
ÖK.211111
ÖK.3111
ÖK.411
ÖK.511