DERS ADI

: TEKNOLOJİ VE ÇEVRE POLİTİKALARI (ALMANCA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 2134 TEKNOLOJİ VE ÇEVRE POLİTİKALARI (ALMANCA) SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (İ.Ö)
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Amacı

Uluslararası teknoloji sınıflandırmalarını, Türkiye nin bu sınıflandırmadaki yerini, sınai mülkiyet haklarını tanıtmak, ar-ge faaliyetlerinin içeriğini ve yenilik çalışmalarını sürdürülebilir gelişme ile ilişkisi bağlamında anlatmak, küresel çevre sorunları hakkında bilinç geliştirmek, Türkiye de ve dünyada sürdürülen çevre politikalarını ve sonuçlarını aktarmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ar-ge faaliyetlerinin ve inovasyonun rekabet edebilirlikteki önemini anlatmak (1, 3)
2   Ulusal ve küresel çevre sorunlarını tespit etmek (1, 3)
3   Ekonomi politikaları ile çevre politikaları arasındaki ilişkiyi analiz etmek (1, 3)
4   Sürdürülebilir kalkınmada çevre politikasının rolünü değerlendirmek (1, 3)
5   Uluslararası çevre gündemini tanımak (1, 3)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi ekonomisi kavramı
2 Uluslararası teknoloji sınıflandırması
3 Sınai ve fikri mülkiyet hakları
4 Rekabet edebilirlik ve Ar-ge faaliyetleri ilişkisi
5 Dünya Rekabet Endeksinin incelenmesi
6 Türkiye de ve Dünya da Ar-ge Faaliyetleri
7 Çevreye ilişkin temel kavramlar
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Sürdürülebilir gelişme ve çevreci yenilik ilişkisi
11 Çevre politikaları ve kirlilik dış satımı
12 Küresel çevre sorunları ve boyutları
13 Uluslararası çevre toplantı ve belgeleri
14 Kyoto Protokolü ve Kopenhag Zirvesi, Türkiye nin konumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zerrin Toprak Karaman, Çevre Yönetimi ve Politikası, Anadolu Matbaacılık,İzmir, 2003.
Leigh Stringer, Yeşil İşyeri, Çev: Pınar Şiraz, Zülfü Dicleli, Mess Yayını, İstanbul, 2009.
Yeşil İş Stratejişi, Çev: Ahmet Kardam, Harvard Business Review, İstanbul, 2008.
İlgili güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel sunu destekli konu anlatımı
Münazara
Örnek olaylar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.50 + ARS * 0.50
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111111
ÖK.211111
ÖK.311111
ÖK.411111
ÖK.511111