DERS ADI

: İKTİSAT METODOLOJİSİ VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IKT 2003 İKTİSAT METODOLOJİSİ VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYÇIL YÜCER ARIKAN

Dersi Alan Birimler

İktisat
İktisat (İ.Ö)

Dersin Amacı

İktisadi olguların ve sorunların analizinde, bilimsel yöntemleri ve araştırma tekniklerini açıklamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yöntem, yaklaşım ve teknikler arasındaki farkları ayırt edebilme
2   Bilimsel teorilere ilişkin ölçütleri değerlendirebilme
3   Bilimsel yaklaşımlar arasındaki farkları ortaya koyabilme
4   Bilim, pozitif bilim, normatif bilim kavramları çerçevesinde iktisat bilimindeki teorileri değerlendirebilme
5   Bir bilimsel eserin taşıması gereken şekil şartlarını değerlendirebilme
6   Bilim felsefesi çerçevesinde iktisat teorilerini inceleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İktisat metodolojisi
2 Doğa bilimi, sosyal bilimler
3 Yöntem ve yöntem bilimi
4 Temel yöntem bilimsel yaklaşımlar
5 Doğrulamacılık, yanlışlamacılık
6 Bilim felsefesi
7 Bilimsel araştırma yöntemleri
8 Ara sınav
9 Ara sınav
10 Araştırmanın biçimsel yapısı
11 Dipnotlu kaynak gösterme yöntemi
12 Hipotez ve bilimsel eserlerin oluşturma süreçleri
13 İktisat biliminde sayısal verilerin önemi ve verilerin oluşturulması
14 İktisat veri kaynakları, kütüphane sınıflama sistemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Halil Seyidoğlu, Araştırma ve Yazma El Kitabı, Kutiş Mat. İstanbul, 2009- Prof. Dr. Erdoğan Alkin,
Ayşe Buğra, İktisatçılar ve İnsanlar, İletşim Yay., İstanbul, 2008 (6.Baskı)
Ercan Eren, İktisatta Yöntem, Uludağ Üniversitesi Basımevi, 1989
Ömer Demir, İktisatta Yöntem Tartışmaları, Vadi yayınları, 1996.
Ömer Demir, Bilim Felsefesi,Vadi Yayınları, 2000.
Yardımcı Kaynaklar
Gülten Kazgan, İktisadi Düşünce veya Politik İktisadın Devrimi, Remzi Kitapevi, 2000. (İktisadi Düşüncenin Tahlilinde Yöntem, ss.27-42 )
Kevin D. Hoover, Doktor Keynes: Bir tanıbilimde Ekonomik Kuram , Keynes, Edit:Roger E. Bachouse, Bradley W. Bateman,, çev:Mifit Günay, Dost Kitapevi Yay. Ankara, 2008
Bradley W. Bateman, Keynes ve Keynescilik , Keynes, Edit:Roger E. Bachouse, Bradley W. Bateman,, çev:Mifit Günay, Dost Kitapevi Yay. Ankara, 2008
Asaf Savaş Akat, İktisadi Analiz, Eflatun Yayınevi, 2009. (Bu kitabın ilk bölümü)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İktisat teorilerinin yaşanan olayları açıklama gücü örneklendirilerek, öğrencilere analiz yapma yeteneği kazandırılmaya çalışılmaktadır. Her konu işlendikten sonra konuyla ilgili en az on soru öğrenciye sorularak konun anlaşılıp anlaşılmadığı kontrol edilmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar(ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 3 36
Ara sınava hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Diğer 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51
ÖK.61