DERS ADI

: TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3031 TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bireysel düzeyde turist davranışını, seyahat deneyimi öncesi ve sonrasında turist davranışını ve turizmde tüketici davranışını anlatmaktır. Bu ders kapsamında tüketicinin önemi, davranışı etkileyen faktörler, bilgi ve katılım, dikkat ve kavrayış, tutumlar ve eğilimler, karar verme davranışı ve süreci, klasik ve edimsel öğrenme, kültürel etkiler, referans gruplar ve turizmde tüketici davranışının özel nitelikleri incelenecektir.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama sürecinde tüketici davranışının yerini anlamak,
2   Turist davranışını anlayabilecek duruma gelmek,
3   Turizmde tüketici davranış modellerini öğrenmek, içsel ve dışsal belirleyicileri ile birlikte turistleri turizm ürününü satın almaya yönlendiren faktörleri belirlemek,
4   Turistlerin satın alma kararlarını nasıl aldıklarını anlamak, satın alma karar modelleri ile Pazar bölümleme arasındaki bağlantıyı tanımlamak,
5   Turizmdeki farklı Pazar bölümlerini tanımlamak, farklı turizm sektörlerinde talebin niteleikleri arasındaki benzeklik ve farklılıkları ortaya koyabilmek,
6   Pazarlama karması elemanlarının tüketici davranışına bağlı olarak gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak, turist tatmini ile kalite araşındaki ilişkiyi algılamak,
7   Turizm talebinin sürekli gelişmekte olduğunun, bu gelişme sürecinin turizm araştırmacıları, pazarlamacılar, karar alıcılar ve turizm endüstrisindeki tüm paydaşlar tarafından anlaşılması gerektiğinin farkına varmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketici Davranışı ve Turizmde Tüketici Davranışı: Yaklaşımlar ve Kavramlar
2 Tüketici Davranışında Temel Kavramlar ve Turizm Tüketicisi Motivasyonu
3 Tüketici Satın Alma Süreci Belirleyicileri ve Modelleri ve Turizm Tüketicisi Satın Alma Davranışı
4 Turist Tipolojileri: Örnekler ve Yaklaşımlar / Bölümlendirme
5 Turizm Pazarının Farklı Bölümlerinde Talebin Nitelikleri
6 Turizm Tüketici Davranışı ve Kültür / Turizm Tüketici Davranışı ve Teknoloji
7 Turizm Tüketici Davranışı Araştırması - Pazarlama Araştırması
8 Pazarlama Karması ve Turizm Tüketici Davranışı
9 Turizmde Kalite Yolu ile Tüketici Sadakati Oluşturulması / Tüketici Tatmini
10 Turizm Tüketici Davranışı: Değişim, yeni Destinasyonlar, Eğilimler ve Gelecek
11 Presentations and Discussions
12 Presentations and Discussions

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Swarbrooke, J. & S. Horner (2006). Consumer Behaviour in Tourism. Oxford: Butterwoth Heinemann.
2. Pizam, A. & Y. Mansfeld (2000). Consumer Behavior in Travel and Tourism. Oxford: The Howorth Hospitality Press.
3. Crouch, G., R. Perdue, H. Timmermans & M. Uysal ( 2004). Consumer Psychology of Tourism, Hospitality and Leisure. Wallingford: CABI Publishing.
4. Halloway, J. ( 2004). Marketing for Tourism, 4th ed. Essex: Prentice Hall.
5. Horner, S. & J. Swarbrooke (2004). International Cases in Tourism Management. Oxford: Butterwoth Heinemann.
6. Peter, J. & J. Olson (2002). Consumer Behavior and Marketing Strategy, 6th ed. London: McGraw Hill.
7. Reisinger,Y. & L. Turner (2003). Cross Cultural Behaviour in Tourism. Oxford: Butterworth Heinemann.
8. Mooij, M. (2004). Consumer Behaviour and Culture. USA: Sage Publications.
9. Kotler, P., J.T. Bowen & J. Makens (2013). Marketing for Hospitality and Tourism, 6th Edition, New Jersey: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödevler, vaka analizleri, sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV ÖDEV PROJE
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.20 + ODV 2 * 0.20 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ödevler ders süresince işlenen konuları kapsayacaktır. Öğrencilerin kavram ve teorilerle ilgili bilgileri, deneme tarzı soruları ya da örnek olayları içeren ödev aracılığıyla ölçülecektir. Bireysel hazırlanacaktır.
2. Dönem projeleri bireysel olarak (ya da derse kaydolan öğrenci sayısına bağlı olarak grup çalışması şeklinde) hazırlanacak olup, detaylı bilgi dönem başında verilecektir.
3. Dönem projeleri önceden belirlenmiş takvime göre sunulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Ders sırasında cep telefonundan mesajlaşma ya da herhangi bir elektronik aletin kullanılması yasaktır.
4. Sınıfta derse ve tartışmalara katılım gereklidir.



Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 2 10 20
Proje Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 4 4
Rapor hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.34
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.75