DERS ADI

: KONAKLAMA VE TURİZM PAZARLAMA STRATEJİSİ VE POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3006 KONAKLAMA VE TURİZM PAZARLAMA STRATEJİSİ VE POLİTİKASI ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı turizm endüstrisinde başarılı bir pazarlama stratejisi oluşturmak için gereken kaynak ve değişkenleri, pazar araştırması, reklam ve tutundurma, satış teknikleri ve halkla ilişkiler kavramlarını, turizm endüstrisinin dağıtım ağını ve ağırlam ve turizm endüstrisinin farklı bileşnelerinin bütünleşik pazarlama çabalarındaki yerini anlatmaktır. Pazarlama stratejisilerinin, politikalarının ve teorilerinin pazarlama işlevlerinin bütüncül anlayışı ve kapsamı ile ayrıntılı analizinin verilmesi amaçlanmaktadır.








Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama stratejisinin temel kavramları olan pazarlama planı, kurumsal kültür, tedarik zinciri, jenerik büyüme stratejileri, SWOT analizi, Porter'ın jenerik stratejileri, misyon belgesi, Pazar araştırması ve çevresel analiz, Pazar araştırması süreci, Pazar talebi, Pazar tahminleri konularını anlamak,
2   Rekabet avantajı yaratacak pazarlama stratejilerini belirleyebilmek,
3   Yerel, ulusal, küresel, uluslararası ve çok-kültürlü çevrelerde Pazar bölümlerinin farklı bileşenlerini anlamak ve analiz edebilmek,
4   Hizmet pazarlaması ile ürün pazarlmasını ayırt edebilmek, bu iki alanda pazarlama stratejisi oluşturma ve uygulama süreçlerindeki farklılıkları anlayabilmek
5   Müşteri beklentilerinin müşteri tatmini ve müşteriyi elde tutmadaki rolünü açıklayabilmek
6   Hizmet pazarlamasını çok yönlü biçimde analiz edebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama Öğelerinin Yeniden Gözden Geçirilmesi / Günümüz Dünyasında Pazarlama
2 Stratejik Pazarlama Planı
3 Pazarlama Bilgisinin Toplanması ve Analizi
4 Rekabet Avantajı Geliştirme ve Stratejik Odak
5 Jenerik Stratejiler ve Rekabet Dinamikleri
6 Müşteriler, Bölümlendirme ve Hedef Pazarlama
7 Pazarlama Programı Turizmde Marka ve Konumlandırma
8 Pazarlama Stratejisinde Etik ve Sosyal Sorumluluk, Sürdürülebilir Turizm Stratejileri
9 Pazarlama Stratejisi Uygulaması ve Kontrol
10 Müşteri İlişkileri Stratejileri ve Müşteri Tatmini
11 Turizmde Ürünlerin, Pazarların ve Yeni Teknolojilerin Gelişimi
12 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ferrell, O.C. & M. Hartline (2012). Marketing Strategy, 6th Edition. Mason, USA: South-Western.
2. Schnaars, S. (1997). Marketing Strategy / Customers and Competition. New York: The Free Press.
3. Kotler, P., J.T. Bowen & J. Makens (2013). Marketing for Hospitality and Tourism, 6th Edition, New Jersey: Prentice Hall.
4. Edgell, D.L. & J. Swanson (2013). Tourism Policy and Planning: Yesterday, Today, and Tomorrow. Routledge.
5. Kotler, P. & G. Armstrong (2014), Principles of Marketing, 15th Edition. New Jersey: Prentice Hall, Inc., New Jersey, 15th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı, ödevler, vaka analizleri, sınıf için tartışmalar, sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV ÖDEV PROJE
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.20 + ODV 2 * 0.20 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ödevler ders süresince işlenen konuları kapsayacaktır. Öğrencilerin kavram ve teorilerle ilgili bilgileri deneme soruları da içeren bir sınav aracılığıyla ölçülecektir.
2. Ödevler bireysel hazırlanacak olup, detaylı bilgili dönem başında verilecektir.
3. Dönem ödevleri grup çalışması olarak hazırlanacak olup, detaylı bilgi dönem başında verilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse geç gelme veya erken ayrılma durumlarında öğrenci devamsız sayılacaktır.
4. Ders sırasında cep telefonundan mesajlaşma ya da herhangi bir elektronik aletin kullanılması yasaktır.
5. Sınıfta derse ve tartışmalara katılım gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Grup Ödevi Hazırlama 1 7 7
Rapor hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 4 8
Uygulama Hazırlık 0 0 0
Proje Hazırlama 1 13 13
Sunum Hazırlama 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 1 1
Vize Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1555
ÖK.255445
ÖK.3545
ÖK.4555
ÖK.55555
ÖK.655