DERS ADI

: TURİZMDE ÇEVRE ULUSAL PARK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 4012 TURİZMDE ÇEVRE ULUSAL PARK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MANOLYA AKSATAN KAPLANSEREN

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere ulusal parkların ve diğer koruma alanlarının yönetimi konusunda teorik bir altyapı sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ulusal parkların ve koruma alanlarının yönetimine ilişkin ilke ve uygulamaları anlayabilmek ve uyarlayabilmek için çevre yönetimini şekillendiren günce gelişmeleri anlayabilmek.
2   Koruma alanlarının geniş anlamda koruma ve sürdürülmedeki rolü ve değerini tartışabilmek için ulusal parkların ve koruma alanlarının doğal kaynakların korunmasındaki değerini açıklayabilmek.
3   Bölgesel anlamda koruma yönetimini gerekliğini tartışabilmek için ulusal parkların ve koruma alanlarının yönetimine ilişkin ilke ve uygulamaları kavrayabilmek
4   Koruma alanlarında turizmin fayda ve maliyetini tartışabilmek için koruma alanlarında turizm faaliyetlerinin yönetilmesine ilişkin yaklaşımları ve bu yaklaşımların turizmin olumsuz yönlerini azaltarak ya da ortadan kaldırarak faydaları en üst düzeye çıkaracak şekilde nasıl uygulanacağını anlayabilmek
5   Toplumla uzlaşı içinde çalışabilmenin ve ulusal parkların ve koruma alanlarının çevre yerleşimler üzerindeki etkilerini değerlendirebilmek için paydaşları tanımlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Genel Bilgiler
2 Ulusal Park ve Koruma Alanı Kavramlarının Tanımlanması Koruma Gerekliliği
3 Doğal ve Kültürel Miras Yönetimi
4 Ulusal Parklar ve Deniz Koruma Alanları Dünyadan Örnekler ve Tartışmalar
5 Turizm ve Rekreasyon
6 Yönetim Planlaması
7 Paydaş İlişkileri Yönetimin Etkinliğinin Değerlendirilmesi
8 Finans ve Yönetim
9 Bilgi Yönetimi
10 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çalışmaları, Dünyadan Örnekler
11 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çalışmaları, Dünyadan Örnekler
12 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çalışmaları, Dünyadan Örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eagles, P.F.J. ve McCool, S.F. (2004). Tourism in National Parks and Protected Areas. New York: Cabi Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Her hafta ders işlenecektir.
2. Tartışma: Her derste öğrencilere dersin içeriğine yönelik tartışma konuları sunulacaktır.
3. Haftalık Ödevler: Her dersin sonunda öğrencilere işlenen konulara ilişkin ödev verilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 ODV ODEV
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV * 0.30 +ODV * 0.10 +YYS* 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV * 0.30 +ODV * 0.10 +BUT* 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize ve final sınavları, derslerde ele alınan konulardan seçilecek sorulardan oluşacaktır.
2. Dönemin başında öğrenciler gruplar oluşturacak ve dönem projesi için birlikte çalışacaktır. Dönem ödevi, Times New Roman, 12 punto, çift satır aralığı ve APA formatında yazılmalıdır. Sunum 15 dakikayı geçmemelidir. Dönem projesinin değerlendirilmesi içerik, şekil ve sunum üzerinden olacaktır.
3. Bir yazılı ödev verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci koruma kavramı altında koruma alanlarının rolü ve değerini tartışabilmelidir.
2. Öğrenci koruma alanı yöneticilerinin bilgi gereksinimlerini ve veri toplama yöntemlerini belirleyebilmelidir.
3. Öğrenci koruma alanı yönetim planı oluşturabilmek için yönetim planlama sürecini uyarlayabilmelidir.
4. Öğrenci koruma alanlarında fon yaratma konusunu anlamalı ve bu alanların ekonomik değerini irdeleyebilmelidir.
5. Öğrenci doğal ve kültürel kaynakların etkin yönetimi için gerekli nitelik ve uzmanlığı algılayabilmelidir.
6. Öğrenci turizm ve koruma alanları arasındaki karşılıklı ilişkiyi tartışabilmelidir.
7. Öğrenci ulusal parklarda ve koruma alanlarındaki temel yönetim ve işletim sistemlerini anlayabilmelidir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve tartışmalara katılım gereklidir.
4. Derse geç kalınmasından kaçınılmalıdır.
5. Dersler sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: manolya.aksatan@deu.edu.tr
Oda: 215

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 9 2 18
Sunum Hazırlama 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 5 5
Proje Hazırlama 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.55