DERS ADI

: KÜRESEL PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4214 KÜRESEL PAZARLAMA STRATEJİLERİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLAYDA İPEK

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

"Küresel Pazarlama Stratejileri" dersinin amacı pazarlamayı küresel düzeyde anlamayı sağlamaktır. Bu dersin temeli küresel pazarlardaki çevresel durumlara ve yurtdışı pazarlarında başarılı olmak için uluslararası firmaların bu çevresel koşullara bağlı olarak nasıl pazarlama stratejileri geliştirdiklerine odaklanmaktadır. Ek olarak, bu ders küresel pazarlardaki fırsatlardan faydalanabilmek için uluslararası pazarlama yönetim uygulamalarının önemi hakkındaki farkındalığı arttırmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi tamamladıktan sonra; öğrencilerin küresel pazarlamanın temel kavramlarını anlaması,
2   Çevresel güçlerin (ekonomik, sosyal, kültürel, politik, yasal ve düzenleyici) uluslararası pazarlama karması kararları üzerindeki etkisini analiz edebilmesi,
3   Uluslararası ortamda pazar araştırmasının önemini kavrayabilmesi,
4   Ürün, dağıtım, fiyat ve tutundurma bileşenlerine dayalı olarak uluslararası pazarlama stratejisi formüle edebilmesi,
5   Küresel pazarlamadaki rekabet avantajının stratejik unsurlarını tanımlaması ve küresel firma performansını değerlendirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küresel Pazarlama Stratejilerine Giriş
2 Küresel Çevre: Ekonomik Çevre
3 Küresel Çevre: Sosyal ve Kültürel Çevreler
4 Küresel Çevre: Politik, Yasal ve Düzenleyici Çevreler
5 Küresel Pazarlara Yaklaşmak: Küresel Pazar Fırsat Değerlendirmesi
6 Küresel Pazarlara Yaklaşmak: Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
7 Küresel Pazarlara Yaklaşmak: Pazara Giriş Stratejileri
8 Uluslararası Pazarlama Karması: Ürün Uluslararası Pazarlama Karması: Dağıtım
9 Uluslararası Pazarlama Karması: Fiyat
10 Uluslararası Pazarlama Karması: Tutundurma
11 Dönem Projesi Sunumları
12 Dönem Projesi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cateora, P., Graham, J., ve Gilly, M. (2020). International Marketing. 18. Baskı. McGraw-Hill.
Hill, C.W.L. ve Hult, G.T.M. (2019). International Business: Competing in the Global Marketplace. 12. Baskı. McGraw-Hill.
Keegan, W.J. ve Green, M.C. (2020). Global Marketing. 10. Baskı. Pearson.
Terpstra, V., Foley, J., ve Sarathy, R. (2016). International Marketing. 11. Baskı. Naper Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, grup çalışması, sunumlar, sınıf içi tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Tüm ödevler zamanında teslim edilmedikleri takdirde kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az yüzde 70'ine devam etmek zorunludur.
2. İntihal disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılması beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derslere zamanında katılması beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumlarda zaman limitlerine uymak durumundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. İlayda İPEK
ilayda.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Proje Hazırlama 1 50 50
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25545
ÖK.355
ÖK.45454
ÖK.555