DERS ADI

: İK ANALİTİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4239 İK ANALİTİĞİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ENGİN BAĞIŞ ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

İnsan Kaynakları Analitiği İK'da karar verme kalitesini arttırmak amacıyla insan ilgili verilere sayısal veri analiz tekniklerinin sistematik bir şekilde uygulanmasıdır. İK Analitiği insan kaynakları yönetimi ile ilgili performans göstergelerini iyileştirecek yeni bir adım olarak kabul edilir ve İK sistemlerinin daha iyi anlaşılmasını katkıda bulunur.
Bu dersin amacı öğrencilerin insan / yetenek / işgücü analitiği anlayışını geliştirmektir. Bu ders değişik araştırma tasarımlarını istatistiksel modeller ile entegre etmekte ve belirli İK göstergelerini tahminlemeye çalışmaktadır. Bu ders öğrencilere İK ile ilgili sorunlara veri odaklı çözümler getirmesini sağlayacak gerekli bilgi ve becerileri kazandıracaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İK, Araştırma ve istatistik ile ilgili temel kavramları anlaması ve değerlendirmesi beklenmektedir.
2   İK, araştırma ve istatistik ile ilgili temel kavramları doğru şekilde entegre etmesi beklenmektedir.
3   İK konularında veriye dayalı çözümler geliştirmesini sağlayacak analitik yetkinliklere sahip olması beklenmektedir.
4   İK analitiğinin stratejik faydasını ve diğer işletme birimleri ile olan ilişkisini anlaması beklenmektedir.
5   Farklı kaynaklardan topladıkları bilgileri bütüncül bir yaklaşımla sınıfta sunarak ve tartışarak, sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MNO 2002 - İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İK Analitiği: Giriş
2 Araştırma Tasarımları
3 Veri Analiz Stratejileri
4 Veri Analitik Araçları
5 Çalışan Tutum Anketleri
6 Seçim ve Yerleştirme Analitiği
7 Performans Analitiği
8 İşten Ayrılma Analitiği
9 Farklılık Analitiği
10 İK Analitiğinde Güncel Sorunlar
11 Dönem Ödevi Sunumları
12 Dönem Ödevi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fitz-Enz, J., & John Mattox, I. I. (2014). Predictive analytics for human resources. John Wiley & Sons.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Bireysel Ödevler
3. Grup Çalışması ve Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 KSN 1 KISA SINAV 1
2 KSN 2 KISA SINAV 2
3 ODV ÖDEV
4 DKT DERSE KATILIM
5 SUN SUNUM
6 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KSN1 * 0.15 + KSN2 * 0.15 + ODV * 0.25 + DKT * 0.30 + SUN * 0.15


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Quiz:
Kısa sınavlar (quizzes) kapsamında iki kısa sınav yapılması planlanmaktadır. Her kısa sınav önceden belirlenmiş tarihe kadar birkaç kez alınabilir ve sadece en yüksek puana sahip olduğunuz sınav sisteme kaydedilecektir. Bu çevrimiçi kısa sınavların amacı öğrencilerin öğrenme eğrisini istatistik programlama dili açısından hızlandırmaktır.

Aktif Katılım: Dersimizin ilgili haftalarında öğrencilerin söz alması, belirli konuları eleştirmesi, ve diğer öğrencilerin fikirlerine yorum yapması beklenmektedir. Belirli haftalarda öğrencilerin veri analizi için kod önerisinde bulunması da aktif katılım olarak değerlendirilmektedir. Her bir sınıfiçi tartışmasına olan katkı izlenecek ve notlandırılacaktır.

Paper and Presentation (Dönem Ödevi):
Dönem ödevi öğrencilerin İK ilgili verileri analiz etmesine dayalı olacaktır. Öğrenciler verileri hazırlayacak, veriler üzerinde belirli analizleri gerçekleştirecek ve bulgularını paylaşacaktır. Öğrenciler dönem ödevlerini tekrarlanabilir rapor biçimde yazacak ve derste dönem ödevini sunacaktır. Her dönem projesi dikkatle incelenip değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler veri hazırlayacaktır.
2. Öğrenci keşfedici veri analizi yapacaktır.
3. Öğrenciler verilerdeki önemli noktaları görselleştirecektir.
4. Öğrenci tekrarlanabilir raporlar oluşturacaktır.
5. Öğrenci veri analitiği ile ilgili sorunları tanımlayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik dürüstlük akademide sorumlu ve dürüst davranışları göstermek ve etik ilkeleri takip etmektir. Tüm öğrenciler akademik dürüstlük ilkesine tabidir ve başkalarının fikri mülkiyet haklarına saygı göstermelidir. Özellikle her öğrenci intihal kaçınmalıdır. Her türlü intihal ciddidir ve akademik dürüstlük ilkesini ihlal etmektedir.
İntihali anlamak ve intihalden kaçınmak için, şu bağlantıya bakınız: https://www.plagiarism.org/understanding-plagiarism. Derste intihal ile ilgili çeşitli bilgiler verilecektir ancak herhangi bir sorunuz olursa bana sorabilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Engin Bağış Öztürk, engin.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Covid-19 önlemleri yüzünden çevrimiçi görüşme için lütfen e-posta gönderiniz.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Örnek olay çalışması 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 6 12
Ödev Hazırlama 8 3 24
Sunum Hazırlama 8 3 24
Diğer Kısa Sınav 2 1 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14454455
ÖK.254555
ÖK.34454555
ÖK.45544444
ÖK.54555