DERS ADI

: YENİLİKÇİLİK VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4248 YENİLİKÇİLİK VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BANU DEMİREL

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere inovasyonun nasıl yönetileceğinin anlaşılması ve pazarların belirlenmesi, yeni ürün fikirlerinin geliştirilmesi ve karlı yeni ürünler tasarlanması ile ilgili bilgi sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnovasyonun işlemler yönetimindeki öneminin anlaşılması,
2   Yeni ürün geliştirme sürecinin anlaşılması,
3   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin gelişmesi,
4   Takımın bir parçası olarak grup içerisinde hem kendi adına hem de grup adına aktif ve etkin bir rol üstlenilebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Yaratıcılık ve Innovasyon Türleri
3 Inovasyon Kaynakları Fikir Geliştirme Sunum (Grup Çalışması)
4 Konsept Geliştirme Konsept Değerlendirme ve Testi Sunum (Grup Çalışması)
5 Pazar ve Rekabet Analizi Satış Tahminleme ve Finansal Değerlendirme Sunum (Grup Çalışması)
6 Ticarileştirme Fikri Mülkiyet Hakların Korunması Sunum (Grup Çalışması)
7 VİZE
8 VİZE
9 Cesim Marketing Simulasyon Toplantısı
10 Cesim Marketing Simulasyon Sunumu Sunum (Grup Çalışması)
11 Cesim Marketing Simulasyon Sunumu Sunum (Grup Çalışması)
12 Cesim Marketing Simulasyon Sunumu Sunum (Grup Çalışması)
13 Cesim Marketing Simulasyon Sunumu Sunum (Grup Çalışması)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BOOKS LIST
- Trott, P. (2017). Innovation Management and New Product Development. 6th Edition. Pearson Education Limited, London
- Crawford, M. & Di Benedetto, A. (2011), New Products Management, 10th Edition, McGraw-Hill Education, United States of America.
- Tidd, J. and Bessant (2009), Managing Innovation, Fourth Edition, John Wiley & Sons Inc: USA
- Crawford, Merle C., (1991), New Products Management, Third Edition, Irwin, INC: USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Grup Çalışmaları
3.Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ODEV PROJE
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.58 +ODV * 0.42


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1.İnovasyon ve yeni ürün geliştirme ile ilgili kavramların ne ölçüde anlaşıldığı konu sunumları ve raporları ile ölçülecektir.
2. Sunumlar, öğrencilerin konulara ve sunuma hazırlık düzeyi ve profesyonel sunuş tekniklerine göre değerlendirilecektir.
3. Dönem projeleri için öğrenciler gruplar oluşturarak Cesim Marketing Simülasyonunu deneyimliyerek haftalık raporlarının sunumlarını yapacaklardır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin enz az % 70 'ine girmek zorunludur.
2. Her türlü İntihal (bilgi hırsızlığı) disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif bir şekilde katılmaları beklenmektedir.
4.Öğrencilerin derslere zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.atrek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başladığında ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders 12 3 36
Konu Anlatımı Sunum hazırlıkları 1 5 5
Konu Anlatımı Raporu hazırlama 1 30 30
Dönem Projesi raporuna hazırlık 1 45 45
Dönem Projesi sunumuna hazırlık 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15545
ÖK.25554545
ÖK.3554555
ÖK.45455