DERS ADI

: YÖNETSEL BECERİLER LABORATUVARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4246 YÖNETSEL BECERİLER LABORATUVARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Ders öğrencilere kabul edilmiş uygulamalar ile iyi fikirler arasındaki boşluğu azaltmak için gerekli olan kişisel, kişilerarası ve grup yeteneklerini geliştirme imkanı sağlamakta; öğrencilere yetkin bir yönetici ve idareci olma yönünde rehberlik yapmakta; yönetim yeteneklerini geliştirmekte; yöneticilerin rollerini ve sorumluluklarını, temel yönetim işlevlerini sürdürmek için kavramsal, teknik ve insani yeteneklerin kullanımı üzerinde durmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal bilimlerdeki önemli kavramların neler olduğu ve bu kavramlar örgütlerde etkili bir şekilde nasıl kullanılacağına dair bir anlayış geliştirmeleri beklenmektedir.
2   Örgütsel bağlamda performansı arttırmak için gerek kendi gerekse diğerlerinin davranışlarını gözlemleme, tanımlama ve yönetmek için gerekli olan becerileri geliştirmeleri beklenmektedir.
3   Önemli yönetimsel beceleri uygulamaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetim yeteneklerinin kritik rolü
2 Kişisel farkındalığı geliştirmek
3 Kişisel stresi yönetmek
4 Uygulama
5 Problemleri yaratıcı ve analitik olarak çözmek
6 Koçluk, danışmanlık, destekleyici iletişim
7 Güç ve etki sahibi olmak
8 Uygulama
9 Diğerlerini motive etmek
10 Çatışmaları yönetmek
11 Güçlendirme ve delege etmek
12 Uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Whetten, David A. and Cameron, Kim S. (2010) Developing Management Skills. Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı ve derse katılım
2. Bireysel ödevler
3. Takım çalışması ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DKT DERSE KATILIM
2 OZD ÖZ DEĞERLENDİRME
3 OZO ÖZ DEĞERLENDİRME ÖDEVLERİ
4 OLY OLAY ANALİZİ
5 YRP YAZILI RAPOR
6 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU DKT * 0.20 + OZD * 0.20 + OZO * 0.20 + OLY * 0.20 + YRP * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


1. Derse katılım: %20
Sınıf katılım puanının büyük bir kısmı vaka tartışmaları, beceri uygulamaları ve yorumların paylaşılmasına dayanmaktadır. Bu sebeple sınıfa hazırlıklı olarak gelmeniz önemlidir.

Değerlendirme Kriteri:
0 puan- Derse katılmama durumu.
1 puan Öğrenci derse gelmiştir ancak gerekli hazırlığı yapmamış, sorulara cevap vermemiş ve diğerleri ile etkileşime geçmemiştir.
2-4 puan Öğrenci gerektiği şekilde hazırlanmış ve katılım göstermiştir. Sorulduğunda uygun bir cevap vermiştir ancak kendiliğinden nadiren katılmıştır.
5-7 puan Öğrenci hazırlıklı gelmiştir ve görüşlerini paylaşarak ve sorulara ilgili yanıtları vererek düzenli olarak katılım göstermiştir. Teoriler ile bağlantılar kurmaya çalışmış, diğer öğrencilerin yorumlarına karşı saygılıdır ve onların katılmaya teşvik eder.
8- 10 puan Öğrenci iyi hazırlanmıştır ve sık sık katılım göstermiştir. Tartışmaları teori ile desteklemiştir, ilgili konuları gündeme getirmiştir, yeni görüşler sunmuştur ve sınıftaki diyaloğun ilerlemesi için yardımcı olmuştur. Öğrenci diğer öğrencilerin yorumlarına karşı saygılıdır, onların yorumlarının üstüne katkıda bulunur ve daha fazla katılım için diğerlerini teşvik eder. Öğrenci sınıfta lider rolünü üstlenir.

2. Öz-değerlendirme: %20
Her bir derste öğrencilerin öz-değerlendirme testlerini tamamlamaları, puanlamaları, internete yüklemeleri ve bir adet çıktı nüshasını sınıfa getirmeleri gerekmektedir.

3. Yazılı ödevler : 60%
Öğrencilerin 9 adet yazılı ödev vermeleri gerekmektedir.
Öz-değerlendirme ödevleri (%20): Bölüm 1, bölüm 2 ve bölüm 3 teki değerlendirmeleri tamamladıktan sonra skorların gözden geçirilip kişinin kim olduğunu sorup kendini tanıması beklenmektedir. Bu ödevler, kişinin kendini dikkatli şekilde değerlendirmesini, test sonucuna katılıp katılmadığını ve nedenini, kendi güçlü ve zayıf yönlerinin tartışmasını içermelidir.Tartışmanızda davranışsal örnekler veriniz.

Örnek vaka çalışmaları (Beceri analizi) (%20): Üç adet vaka çalışması verilecektir. Bu vakaları sisteme yüklemeniz, vaka çalışması sonundaki sorulara ait yanıtlarınızı bütünleştirip tek bir yanıt halinde yazmanız gerekmektedir. İlgili konuda net bir anlayışa ulaşdığınızı ortaya koymanız beklenmektedir.
Yansıtma çalışmaları (Beceri uygulaması) (%20): Her bir ünitenin sonunda, tavsiye edilene aktiviteler yer almaktadır: Bölüm 1, bölüm 2, bölüm 3 ü tamamladıktan sonra ünitelerden seçip tamamlamanız gerekmektedir. Öğrendiğiniz şeyleri vurgulamanız ve derin düşünme yapmanız önemlidir.


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler (okuma, tartışma, yazma) faaliyetlerine katılacaklardır
4. Öğrencinin yeteneklerini geliştirmesine büyük önem verilmektedir.
5. Aktif öğrenme yeteneğine odaklanılmaktadır.
6. Tutumların ve değerlerin keşfine önem verilmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omur.ozmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 10 3 30
Sunum Hazırlama 3 3 9
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.152
ÖK.2
ÖK.35