DERS ADI

: TÜRKİYE VE İŞLETME ÇEVRESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4233 TÜRKİYE VE İŞLETME ÇEVRESİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ENGİN BAĞIŞ ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

İşletme
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin genel amacı öğrenciyi Türkiye'de işletme çevresinin gelişmesi hakkında tarihsel, sosyolojik, kurumsal ve kültürel bakış açısı ile birlikte bilgilendirmektir. Dersin özü devlet, işletmeler ve diğer sosyal yapılar arasındaki ilişkileri anlamak ve tartışmak üzerine kuruludur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'de mevcut işletme sistemini oluşturan sosyal etkileşimleri anlaması ve değerlendirmesi beklenmektedir.
2   Türkiye'deki işletme bağlamının gelişmesi üzerindeki sosyolojik ve kurumsal değişimlerin etkilerini kategorize etmesi beklenmektedir.
3   İşletmeler ile devlet ve toplum arasındaki bağlantıları tartışması beklenmektedir.
4   Türk yönetim bağlamının şimdiki durumunu önceki yıllarla karşılaştırarak eleştirel bir şekilde değerlendirebilmesi beklenmektedir.
5   Sözlü/yazılı iletişim yetkinliğini geliştirmesi ve bir düşünceyi geliştirip savunabilmesi beklenmektedir.
6   Etkin bir takım üyesi olmak için gerekli kişiler arası yetkinliği geliştirmesi ve iyileştirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modern Dünya ve Türkiye
2 Türk işletme sisteminin tarihsel kökenleri Osmanlı İmparatorluğu ve Cumhuriyet öncesi dönem
3 Türk işletme sisteminin tarihsel kökenleri Türkiye Cumhuriyeti döneminin başlangıcı
4 Türk işletme sisteminin tarihsel kökenleri 1950ler sonrası Türkiye Cumhuriyeti dönemi
5 Türkiye'de devlet ve işletme ilişkisi
6 İşletme ve Türkiye'de kapitalizmin gelişimi
7 Türkiye'deki büyük işletme grupları (holdingler)
8 Türkiye'de işadamları ve yöneticiler
9 Türkiye'de İslam ve işletme
10 Türkiye üzerindeki küresel etkiler
11 Türk işletme sisteminde çalışan sınıf, kadınlar ve diğerleri
12 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Carroll, A., & Buchholtz, A. (2014). Business and society: Ethics, sustainability, and stakeholder management. Nelson Education.
Ek okuma materyalleri ile ilgili bilgi verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Aktif Katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 DKT DERSE KATILIM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + DKT * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +DKT* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler ekonomik ve politik kurumların birbirleriyle etkileşimlerini değerlendireceklerdir.
2. Öğrenciler işletme bağlamı ile ilgili Türkiye deki çeşitli sosyal grupların ve sınıfların rollerini değerlendireceklerdir.
3. Öğrenciler Türkiye deki yönetim ve işletme bağlamının gelişme sürecini kavrayacaklardır.
4. Öğrenciler kültürün yönetim süreçleri üzerindeki etkisini değerlendireceklerdir.
5. Öğrenciler uluslar arası çevrenin Türkiye ve işletme bağlamına olan etkisini belirleyip değerlendireceklerdir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

engin.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13535
ÖK.2355
ÖK.34535
ÖK.44535
ÖK.555
ÖK.655