DERS ADI

: SEYİR MÜHENDİSLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTE 4149 SEYİR MÜHENDİSLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BURAK KÖSEOĞLU

Dersi Alan Birimler

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği

Dersin Amacı

Dersi başarı ile bitiren öğrenciler, seyir mühendisliği konuları ve tasarımları ile ilgili bilgi ve beceri kazanmalıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gemi manevra alanları ile ilgili uluslararası tasarım prensipleri ve standartları hakkında bilgi sahibi olmak
2   Gemi mavera prensipleri ve limitleri hakkında bilgi sahibi olmak
3   Seyir mühendisliği tasarım prensipleri hakkında bilgi sahibi olmak
4   Denizde manevra emniyetini kavramak
5   Manevra alanı tasarımı hakkında beceri sahibi olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gemi-Liman etkileşimi, Su yollarında ve gemi manevra sahalarında uluslararası standartlar ve prensipler,
2 Gemi ölçüleri, Gemilerin manevra özellikleri ve limitleri.
3 Meteorolojik koşular ve gemi üzerine etkileri
4 Gemi hareket bileşenleri
5 Liman manevraları özellikleri (ROT, Squat)
6 Kanal, Kanal Derinliği ve Kanal Genişliği,
7 Manevra sahası tasarım prensipleri (mesafe ve derinlikler)
8 Ara Sınav
9 Basen ve yanaşma yeri tasarımları
10 Bağlama Düzenleri
11 Babalar ve Usturmaçalar
12 Römorkör tipleri ve etkileri
13 Petrol terminalleri
14 Ödev sunumları
15 Ödev sunumları
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BSI (2000), BS 6349-1. Maritime Structures, Part 1: Code of Practice for General Criteria. British Standards Institution, London.
Gucma, S. (1994) Application of Computer Simulation Methods of Ship Movements to Waterway Designing Permanent International Association of Navigation Congress (PIANC). Section II. Maritime Ports and Seaways (For Commercial, Fishery and Pleasure Navigation), Subject 3, Design and Construction of Port Facilities and Structures.
Memos, C. D. (2004) Port Planning, Port Engineering: Planning, Construction, Maintenance, and Security. Editor : Gregory P. Tsinker. John Wiley and Sons Publication.
Nas, S. (2006 a) Uzmar Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Teşkilatında Emniyet Kültürünü Güçlendirme Çalışması Projesi, Danışmanlık Raporu, İzmir.
Kuo, C. (1998). Managing Ship Safety LLP Ltd, September, 1998.
Nas, S. (2008 a) Gemport Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Teşkilatında Emniyet Kültürünü Güçlendirme Çalışması Projesi, Danışmanlık Raporu, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literature review, case studies, presentation and discussion, computer based learning

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Gemi manevra alanları ve su yolları hakkında lisans düzeyinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı ifade, buluşçuluk, yaratıcılık ve girişimcilik becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0 232 301 88 03
0 532 331 51 31
snas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Tuesday 10 00 12 00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1535555
ÖK.255355
ÖK.3555555
ÖK.455553
ÖK.55555353