DERS ADI

: İLERİ SEYİR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTE 4131 İLERİ SEYİR ZORUNLU 1 1 0 5

Dersi Veren Birim

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BURAK KÖSEOĞLU

Dersi Alan Birimler

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği

Dersin Amacı

Sefer planı geliştirmek, geminin pozisyonunu sürekli izlemek, planı geliştirmek ve/veya yenilemek, denizde can güvenliği açısından deniz çevresinin korunmasına destek verecek şekilde etkin ve emniyetli sefer planlarının hazırlanması ve takım çalışması ve liderlik becerilerinin geliştirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Emniyetli seyir için insan unsuru hakkında bilgi
2   Etkili sefer planlaması hakkında bilgi
3   İleri seyir teknikleri hakkında bilgi ve değerlendirme
4   Deniz kazalarının analiz ve sentezi
5   Sefer planlaması ve takım çalışması yoluyla emniyetin arttırılması hakkında bilgi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Köprü üstü Kaynak Yönetimi prensipleri
2 -Kaynakların tahsis edilmesi, görevlendirilmesi ve önceliklendirilmesi
3 -Etkin iletişimin sağlanması
4 -Teyit edicilik ve liderlik
5 -Durumsal farkındalığın oluşturulması ve korunması, ekip deneyiminin göz önünde bulundurulması
6 -Her türlü duruma karşı hazırlıklı olma
7 Bir seferin planlanmasi ve yönetimi
8 Tüm koşullarda mevki bulma ve herhangi bir araçla / yöntemle elde edilen mevkilerin doğruluğunun sinanmasi
9 Pusulalar, pusula hatasinin bulunmasi ve düzeltmenin uygulanmasi
10 Gel-git hesaplari
11 ECDIS kullanırken emniyetli sular ve tehlikelerin yakınlığı, harita verileri ve ölçek seçimi, akıntının yönü ve hızı, rotanın uygunluğu, temas tespiti ve yönetimi ve sensörlerin bütünlüğünü içeren durumsal farkındalık
12 ECDIS Sistem yapılandırma ve yedekleme dosyaları oluşturulması ve saklanması
13 Elektronik harita veri ve sistem yazılımını tedariğinin, lisansını ve güncellenmesinin ve yönetilmesi
14 ECDIS'te Oluşturulan yöntemlere uygun olarak rota plan ve kayıt dosyaları oluşturulması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Passage Planning Principles And Practices, Witherbys Seamanship International,2006
Bridge A practical Guide A.J Swift, The Nautical Institute
Guidelines For Voyage Planning IMO Resolution A.893(21)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür tarama, sunumlar, vaka çalışmaları, bilgisayar simülasyonları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 RAP RAPOR
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.10 + RAP * 0.10 + YYS * 0.60
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.10 + RAP * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Knowledge about maritime transportation and navigation at undergraduate level, having skills and competencies, research, analysis, interpretation, verbal and written expression, innovation, creativity and entrepreneurial skills and competencies will be evaluated.

Deniz ulaştırma ve gemi seyir konularında lisans düzeyinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı ifade, buluşçuluk, yaratıcılık ve girişimcilik becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu %70 tir. Lab uygulamalarında ise %80 dir. Sunum ve ödev günlerinde derse gelmeyen öğrenciler 0 alacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Selçuk Nas
snas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Monday 13.30-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555355
ÖK.2555355
ÖK.3555355
ÖK.4555355
ÖK.5555355