DERS ADI

: İŞLETMEDEN İŞLETMEYE PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3034 İŞLETMEDEN İŞLETMEYE PAZARLAMA ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL DENKTAŞ ŞAKAR

Dersi Alan Birimler

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi
Denizcilik İşletmeleri Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Ders, öğrencilerin işletmeden işletmeye pazarlama kavramı, bu kavramın stratejileri ve tüketici ve endüstriyel pazarlar arasındaki farklar konularında kapsamlı bir bilgiye sahgip olmaları amacıyla oluşturulmuştur. Ders, işletme pazarlama yönetimi ve ortaklık konularında önemli analizler geliştirme ve problem çözme yeteneği kazandırmada yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme pazarlarının doğasını, işletme örgütleri arasındaki işletme faaliyetleri kapsamında ilgili kavramları ve teorileri tanımlamak
2   Modern işletmeciliğin küreselleşmesi, ilgili etiksel konular ve kurumsal sosyal sorumluluk konuları çerçevesinde örgütsel satın alma davranışlarını tanımak
3   İşletmesel durumları; alıcı-satıcı ilişkileri, tüketici ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları çerçevesinde analiz etmek
4   Örgütsel satın alma süreçlerinin ana bileşenlerini denizcilik sektöründe yaşanan vakalar ile ilişkendirerek değerlendirmek
5   Pazarlama taktiklerini geliştirmek ve pazarlama çabalarını uygulamak ve kontrolünü yapmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşletmeden işletmeye (B2B) pazarlama kavramına giriş
2 İşletme pazarlama çevresinin anlaşılması: Müşteriler, örgütler, piyasalar, yasal ve düzenleyici çevre.
3 Örgütsel satın alma ve alıcı davranışları
4 İşletme stratejisi kavramı ve içeriği
5 Pazar araştırması ve rekabetçi analizler
6 Bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma
7 Ara sınav
8 Ürün, hizmet geliştirme ve yenilikçi ve rekabetçi ürün/hizmet sunumunun geliştirilmesi İşletmeden işletmeye pazarlamada fiyatlandırma
9 İş geliştirme ve planlama
10 İşletmeden işletmeye satışı geliştirme ve müşteri ilişkilerini yönetme
11 Müşteri İlişkilerini Yönetme
12 İşletmeden işletmeye marka yaratma ve geliştirme
13 Kanal ilişkileri ve tedarik zinciri Piyasa ile ilişki kurma
14 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vitale, R., Giglierano, J., Pfoertsch, W. (2011), Business-to-Business Marketing, Analysis and Practice, Prentice Hall, New Jersey.
Wright, R. (2004), Business-to-Business Marketing, Pearson Education Limited, Essex.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkin ve işbirlikçi öğrenme ve öğretme stratejileri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

vize, final ve ödev

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Gül DENKTAŞ ŞAKAR
E-mail: gul.denktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Sunum Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15553335535553
ÖK.23553553355535
ÖK.33335553553353
ÖK.45553355335555
ÖK.53555553555553