DERS ADI

: SEYİR VE METEOROLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3009 SEYİR VE METEOROLOJİ SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ALİ CEMAL TÖZ

Dersi Alan Birimler

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi (İ.Ö)
Denizcilik İşletmeleri Yönetimi

Dersin Amacı

Öğrencilerin dersin sonunda manyetik pusula, doğal ve yapay sapma, cayro pusula, cayro hatası ve düzeltmesi, marcator projesksiyon, çizelgeler, harita sembolleri ve kısaltmaları, harita düzeltmesi, kıyı seyri, mevki koyma metodları metodları, denizsel yayınların kullanımı, gemi raporlama sistemleri, ışıklar, şamandıra ve diğer seyir yardımcıları, sesli iskandil, radar ve radar pilotlama, elektronik seyir yardımcıları, geminin meteorolojik ekipmanları, hava sistemleri ve çökmeleri, hava gözlemleme raporları, limanların genel meteorolojik durumları, hava tahmin ve rapor sistemleri, meteorolojik bilgilerin anlamları hakkındaki konuları anlamaları

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dünya koordinat sistemini öğrenme
2   2. Projeksiyon çizelge sistemlerini öğrenme
3   3. Seyir yardımcılarının çalışma prensibini anlama
4   4. Deniz meteorolojisi hakkında bilgi edinme
5   5. Harita üzerinde pozisyon pilotlama kabiliyetini kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dünya koordinat sistemi
2 Dünya koordinat sistemi
3 Manyetik pusula, doğal ve yapay sapma, cayro pusula, cayro pusula hatası ve düzeltilmesi, marcator projeksiyonları
4 Haritalar, harita sembolleri ve kısaltmaları, harita düzeltmeleri, kıyı seyri
5 Mevki koyma metodları
6 Mevki koyma metodları
7 Ara sınav
8 Denizsel yayınların kullanımı, gemi raporlama sistemleri
9 Işıklar, şamandırala ve diğer seyir yardımcıları
10 Radar ve radar pilotlama
11 Elektronik seyir yardımcıları
12 Gemi meteoroloji ekipmanları
13 Hava gözlemleme raporları, limanların genel meteorolojik durumları
14 Hava tahmin ve rapor sistemleri, meteorolojik bilgilerin anlamları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Coolen, E. J. (1987) Nicholls s Concise Guide to Navigation. Volume 1. Brown, Son & Ferguson LTD, Glasgow.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirliğine dayalı ve aktif öğrenme ve öğretme stratejileri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sonradan ilan edilecek

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Ders Öğretimi 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.135333533
ÖK.233353553
ÖK.335333355
ÖK.433333555
ÖK.53353333