DERS ADI

: Tefsir

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 2002 Tefsir ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUAMMER ERBAŞ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Tefsir Usulünün tanımı; Tefsir Usulü sahasında yapılan çalışmalar; Nüzul Sebepleri; Nasih ve Mensuh; Muhkem ve Müteşâbih; Huruf-u Mukatta'a; Fevâtihu's-Suver; Garibu'l-Kur'ân; İ'câzu'l-Kur'ân; Aksâmü'l-Kur'ân; Kısasu'l-Kur'ân; Tekrâru'l-Kur'ân; Emsâlu'l-Kur'ân; Hakikat ve Mecaz; Müşkilü'l-Kur'ân; Mücmel ve Mübeyyen; el-Vucuh ve'n-Nezâir; Mübhemâtü'l-Kur'ân; Halku'l-Kur'ân; Kur'ân'da Hitaplar; Kur'ân'da Sual ve Cevaplar; Fedâilu'l-Kur'ân; Ayetler ve Sûreler arasındaki tenâsub ve insicam, vd.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tefsire ait kavramları tanır.
2   Tefsir ve te'vil kelimelerinin anlamlarını öğrenir.
3   Zihinlerindeki problemlerle ilgili tüm detayları ve çözüm yollarını algılarlar.
4   Konuyu daha iyi kritize ederler.
5   Kur'an'ın yorumundaki farklı yaklaşımların nedenlerini daha somut bir şekilde öğrenirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tefsir Usulünün tanımı
2 Tefsir Usulü sahasında yapılan çalışmalar
3 Nüzul Sebepleri
4 Nasih ve Mensuh; Muhkem ve Müteşâbih
5 Huruf-u Mukatta'a; Fevâtihu's-Suver
6 Garibu'l-Kur'ân; İ'câzu'l-Kur'ân; Aksâmü'l-Kur'ân
7 Kısasu'l-Kur'ân; Tekrâru'l-Kur'ân; Emsâlu'l-Kur'ân
8 Arasınav
9 Hakikat ve Mecaz; Müşkilü'l-Kur'ân; Mücmel ve Mübeyyen
10 el-Vucuh ve'n-Nezâir; Mübhemâtü'l-Kur'ân
11 Halku'l-Kur'ân; Kur'ân'da Hitaplar
12 Kur'ân'da Sual ve Cevaplar; Fedâilu'l-Kur'ân
13 Ayetler ve Sûreler arasındaki tenâsub ve insicam
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Tarihi, Ankara 1988; Tefsir Usulü, Ankara 1985.
Muhsin Demirci, Tefsir Usul ve Tarihi, İstanbul 1998.
Muammer ERBAŞ, K.Kerim'in Zahiri Anlamına Yaklaşımlar, İzmir 2008.
Ignaz, Goldziher, Mezahibü't-Tefsiri'l-İslami, Kahire 1955.
Ateş, Süleyman, İmamiyye Şia'sının Tefsir Anlayışı, İstanbul 1998.
Ateş, Süleyman, İşari Tefsir Okulu, Ankara 1974.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Lecture

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muammer.erbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.153
ÖK.253
ÖK.353
ÖK.453
ÖK.553