DERS ADI

: Seçmeli VI (Dinler Arası İlişkiler)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 4012 Seçmeli VI (Dinler Arası İlişkiler) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Tarihte ve günümüzde var olan dinlerin mensuplarının kendi inançlarını nasıl algıladıklarını; diğer dinlere bakış açılarını; bu konudaki farklı yaklaşımları; tarihten günümüze dinler arası ilişkilerin seyrini; İslam, Yahudilik ve Hıristiyanlıkta diğer dinlere bakış açılarını göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din kavramının İslam da ve diğer dinlerde ne anlama geldiğini öğrenir
2   İslam, Hıristiyanlık ve Yahudilikte diğer dinlere bakış açılarını tanır
3   Diğer dinlere bakışta üç temel yaklaşım olan dışlayıcı , kapsayıcı ve çoğulcu yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur
4   Dinlerde kurtuluş anlayışı ve diğer dini geleneklerde bunun imkanı hakkında bilgi sahibi olur
5   Dinler arası ilişkiler ile ilgili kurumlar ve faaliyetler hakkında yorum yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din nedir Dinler kendisini nasıl görür
2 Dinler ve Kurtuluş
3 Diğer dinlere bakışta dışlayıcı yaklaşım
4 Diğer dinlere bakışta kapsayıcı yaklaşım
5 Diğer dinlere bakışta çoğulcu yaklaşım
6 Yahudilik ve diğer dinler
7 Hıristiyanlık ve diğer dinler
8 İslam ve Yahudilik
9 İslam ve Hıristiyanlık
10 İslam ve Hint Dinleri
11 Dinlerarası ilişkilerde kurumlar ve faaliyetler
12 Dinlerarası mı dindarlar arası diyalog mu Dinler-içi diyalog

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:

1. Baki Adam, Yahudilik ve Hıristiyanlık Açısından Diğer Dinler, Pınar Yayınları, İstanbul, 2002.
2. Mahmut Aydın, Monologdan Diyaloğa, Ankara Okulu Yayınları, Ankara, 2001.

Yardımcı kaynaklar:
1. İsmail R. Faruki, İbrahimi Dinlerin Diyaloğu, çev. Mesut Karaşan, Pınar Yayınları, İstanbul, 1993.
2. Roger Garaudy, Aforozdan Diyaloğa, çev. Sadık KılıçBirey Yayınları, İstanbul, 1996.
3. Ali İsra Güngör, Vatikan, Misyon ve Diyalog, Töre Yayınları, Ankara, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama, soru cevap, olay incelemesi, Analiz-sentez, ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bekir.coban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 67

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1455
ÖK.2455
ÖK.3455
ÖK.4455
ÖK.5455