DERS ADI

: Seçmeli IV (Demokrasi ve Din Öğretimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 3018 Seçmeli IV (Demokrasi ve Din Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Demokrasi, laiklik ve bunlarla ilgili kavramların bilgisini kazandırır. Din öğretimi alanına yansımalarını fark ettirir. Batı da ve Türkiye de modernleşme sürecinde demokrasi ve modern eğitimin gelişimi ve din öğretimi ilişkisini kavratır. Günümüz liberal, çoğulcu ve laik devletlerin programlarındaki din öğretimini yaklaşımlarını ve modellerini anlatır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Demokrasi, laikli vb kavramları tanımlar.
2   Batı da ve ülkemizde demokrasi ve laikliğin gelişimini bilir.
3   Günümüz demokrasi ve liberal toplumlarında din laiklik ilişkisini kavrar
4   Demokratik, çoğulcu toplumlarda din öğretimine yansımalarını öğrenir
5   Yeni çoğulcu din öğretimi yaklaşımlarını değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Laiklik, demokrasi, eğitim ve din eğitimi kavramların tanımı
2 Laiklik, demokrasi ve din öğretimi ilişkileri
3 Anglosakson ve Latin Avrupa devletlerinde demokrasi anlayışı
4 Avrupa devletlerinde din siyaset ilişkileri
5 Seküler ve laik Avrupa devletlerinde din öğretimi yaklaşımları
6 Türkiye de demokrasi ve modern eğitimin gelişimi
7 Demokratik laiklik ve din eğitimi
8 Ara Sınav
9 Totoliter laikliğin din eğitimine yaklaşımı
10 Çokpartili demokrasi döneminde Türkiye de demokrasi ve din öğretiminin gelişimi
11 Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler
12 Çoğulcu demokrasi ve din öğretimi
13 Çoğulcu din öğretimi yaklaşımları
14 Küreselleşme ve değişen din anlayışı çerçevesinde din öğretimi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mustafa Erdoğan, Liberal Toplum ve Liberal Siyaset, Siyasal yay , Ankara 1998

2. Recep Kaymakcan, Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi, yay, Dem İstanbul 2006

3. Will Kymlicka, Çokültürlü Yuttaşlık, Çev. Abdullah Yılmaz. Ayrıntı yay, İstanbul 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

veli.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1454
ÖK.2454
ÖK.3454
ÖK.4454
ÖK.5454