DERS ADI

: YABANCI DİLDE OKUMA VE KONUŞMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBF 2001 YABANCI DİLDE OKUMA VE KONUŞMA SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MEHMET UFUK KAPLAN

Dersi Alan Birimler

Ekonometri
İktisat (İ.Ö)
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Kamu Yönetimi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Ekonometri (İ.Ö)
İktisat
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (İ.Ö)
Yönetim Bilişim Sistemleri
İşletme
Maliye
Maliye (İ.Ö)
Kamu Yönetimi (İ.Ö)
İşletme (İ.Ö)

Dersin Amacı

İngilizce ile ilgili güncel konularda kelime bilgisini geliştirmek ve bu kelimeleri günlük ve iş hayatında kullanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İngilizcede sık kullanılan ifadelerin duyunca anlama.
2   Günlük hayatta ve iş hayatında kullanabilecekleri kelimeleri öğrenme.
3   Gerekli görevleri yerine getirebilecek konuşma yeteneği.
4   Özgün metinleri okuyup anlama.
5   Genel İngilizce yetkinliği kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 7. İş yerinde: iş arkadaşları ve iş rütinleri 8. İş yerinde: kariyer ve terfi Unit 7-8
2 9. İş 1 10. İş 2 Unit 9-10
3 11. Son gün ders çalışma: ders çalışma ve akademik iş 12. Eğitim: tartışma ve meseleler Unit 11-12
4 13. Kendi hakkında konuşma 14. İlişkiler: olumlu yönleri Unit 13-14
5 15. İlişkiler: sorunlar 16. Tutkular: tepki ve duygular Unit 15-16
6 17. Duygular: antipatiler ve hoşlanmama 18. Diğer insanları gözlemleme: görünüş ve davranışlar Unit 17-18
7 19. Diğer insanları gözlemleme: karakter özellikleri 21. Boş zamanlar: rahatlama ve eğlence Unit 19-21
8 Mid-term
9 Mid-term
10 49. Ekonomi ve finans 50. Kişisel ekonomi: kitap alışverişini dengede tutma Unit 49-50
11 52. Medya: internet ve e-posta Unit 52
12 60. Teknoloji ve etkileri Unit 60
13 61. Geleceğe dair öngörüler Unit 61
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

English Vocabulary in Use Advanced
Michael McCarthy
Felicity O'Dell (2006) Cambridge University Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
İletişimsel yaklaşım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler yeni öğrendikleri kelimeleri cümle içerisinde görüp etkin bir şekilde anlayıp kullanacaklar.
2. Kelime bilgisi şekillerini anlama ve arasındaki anlam farklılıklarını kavrama.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencilerin derslerin %70 ine katılımları zorunludur.
2. İntihalin herhangi bir çeşidi disiplin cezasına yol açar

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Rıdvan Konak - rydvan@hotmail.com
Mert Erdil

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi - ders saatleri sonrası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final 12 3 36
Haftalık ders saatleri öncesi ve sonrası hazırlık 12 2 24
Ara Sınav için hazırlık 1 5 5
Final sınavı için hazırlık 1 5 5
Final 1 10 10
Vize 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51