DERS ADI

: Kitab-ı Mukaddes Kritiği II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4502 Kitab-ı Mukaddes Kritiği II SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ZAFER DUYGU

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bilim dünyasında yüzlerce yıldır Tevrat ve İnciller konusunda yapılan modern araştırmaları, bu araştırmalarda kullanılmak üzere geliştirilen teori ve metotları ve nihayet ulaşılan yargıları öğrencilere tanıtarak bu hususlarda entelektüel birikim oluşturmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kitab-ı Mukaddes metinleri hakkında Antikçağda yapılan tartışmaları öğrenir.
2   Kitab-ı Mukaddes metinleri hakkında Antikçağda Din adamlarınca ileri sürülen görüşleri ve eleştirileri anlar.
3   Kitab-ı Mukaddes metinleri hakkında modern dönemde bilim dünyasında değişen paradigmalari bilir.
4   Kitab-ı Mukaddes metinlerinin araştırılıp yorumlanması noktasında ortaya konulan tarihsel araştırma yöntemleri ve metotları, yapılan araştırmalarla birlikte ortaya konulan yargıları anlar.
5   Kitab-ı Mukaddes metinleri hakkında Antikçağda ve modern dönemdeki farklı görüşleri kıyaslar..

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kitab-ı Mukaddes metinleri
2 Kitab-ı Mukaddes metinleri hakkında Antikçağda yapılan tartışmalar
3 Kitab-ı Mukaddes metinleri hakkında Antikçağda Din adamlarınca ileri sürülen görüşler ve eleştiriler
4 Kitab-ı Mukaddes metinleri hakkında modern dönemde bilim dünyasında değişen paradigmalar
5 Kitab-ı Mukaddes metinlerinin araştırılıp yorumlanması noktasında ortaya konulan tarihsel araştırma yöntemleri ve metotları
6 Kitab-ı Mukaddes metinleri hakkında yapılan araştırmalarla birlikte ortaya konulan yargılar
7 Kitab-ı Mukaddes metinleri hakkında Antikçağda ve modern dönemdeki farklı görüşlerin kıyaslanması
8 Ara Sınav
9 Biçim Eleştirisi
10 Kaynak Eleştirisi
11 Redaksiyon Eleştirisi
12 Gelenek Eleştirisi
13 Kitab-ı Mukaddes Eleştirisinin Sonuçları
14 Kitab-ı Mukaddes Eleştirisine Yahudilerin ve Kilisenin Tavrı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zafer Duygu, İnciller Güvenilir Metinler midir Metodolojik ve Karşılaştırmalı Analizler, İstanbul, 2020
Richard Elliott Friedman, Kitab-ı Mukaddes'i Kim Yazdı , İstanbul, 2005
Bart D. Ehrman, İncil Nasıl Değiştirildi, İstanbul, 2007
Mark Goodacre, The Synoptic Problem: A Way Through the Maze, London & New York, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, araştırma, film ve belgesel seyretme, soru- cevap, ders anlatma, sunum yapma, yorumlama, örnek ve güncel olaylar üzerinde röportaj, tartışma, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zafer.duygu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5