DERS ADI

: Din Eğitiminde Drama Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4436 Din Eğitiminde Drama Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencilere drama uygulamalarıyla ilgili bilgi ve beceriler kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler dramayla ilgili teorik bir bakış açısı kazanırlar.
2   Dramayla ilgili temel kavramları kavrar.
3   Dramanın din eğitiminde kullanımının üstün yönlerini ve sınırlılıklarını fark eder
4   Temel drama etkinliklerini kullanabilme beceresi kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Drama İlgili Temel Kavramlar.
2 Dramanın Tarihsel Gelişimi ve Çeşitleri
3 Din Öğretiminde Dramanın Yararları ,Sınırlılıkları ve Etkin Kullanımı İçin Rehber İlkeleri
4 Drama lideri Olarak Dkab ÖğretmeniDrama lideri Olarak Dkab Öğretmeni
5 Din Öğretiminde Dramanın Sınıfta Uygulama Aşamaları
6 Din Öğretiminde Dramada Kullanılan Teknikler
7 Din Öğretiminde Drama Isınma Etkinlikleri
8 Ara Sınav
9 Din Öğretiminde Doğaçlama Etkinlikleri
10 Din Öğretiminde Pandomim Etkinlikleri
11 Din Öğretiminde Rol değiştirme Etkinlikleri
12 Din Öğretiminde Zihinde Canlandırma Etkinlikleri
13 Din Öğretiminde Değerlendirme Etkinlikleri
14 Din Öğretiminde Drama Ders İşleniş Örneği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Yusuf Ceylan, İlköğretim Dkab Derslerinde Bir Yöntem Olarak Dramanın Kullanımı, 2006.
2. Recai Doğan- Cemal Tosun, 4. ve 5. Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, 2002..
3. Neriman Aral ve diğerleri, Drama, 2000.
4. Mübeccel Gönen, Nursel Uyar Dalkılıç., Çocuk Eğitiminde Drama, 2002.
5. Alev Önder,.,Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, 2003.
Yardımcı kaynaklar:
1. Ömer Adıgüzel, Yaratıcı Drama Yazıları, 2002.
2. Süleyman Akyürek, Din Öğretimi, 2012.
3. Ayşe., Kocayörük, Duygusal Zeka Eğitiminde Drama Etkinlikleri, 2004.
4. Mehmet Okutan, Genel Öğretim Metodları, 1997.
5. Jane Fulford ve diğerleri, İlköğretimde Drama, 2001. .

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru Cevap, Örnek Olay

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Vize Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41